تاریخ انتشار : 05 فروردین 1401 - 8:11

سوخت‌بری در بندرعباس باز هم حادثه آفرید/سال ۱۴۰۱ باید سال حل مشکل قاچاق سوخت در هرمزگان باشد

سوخت‌بری در بندرعباس باز هم حادثه آفرید/سال ۱۴۰۱ باید سال حل مشکل قاچاق سوخت در هرمزگان باشد
هر ماه چندین جوان هرمزگانی به دلیل قاچاق سوخت به کام مرگ می‌روند که شب گذشته (۴ فروردین ماه) نیز یکی از همان شب‌ها بود و یکی خودروی سوخت‌بری به کام آتش رفت.

یکی از مشکلات حل نشده استان هرمزگان که مطالبه جدی نخبگان و نمایندگان اقشار مردم هرمزگان در دیدار با رئیس جمهور نیز بود بحث قاچاق سوخت و تلفات ناشی از آن است چرا که قاچاق سوخت در هرمزگان به معضلی غیر قابل کنترل تبدیل شده است و علاوه بر میزان سوختی که به عنوان سرمایه ملی از کشور خارج می‌کند نیروی انسانی فراوانی را نیز چه با عرصه مبارزه با قاچاق سوخت و چه در میدان سوخت‌بری درگیر خود کرده است و امنیت اجتماعی مردم را در جامعه با چالش جدی روبرو کرده است.

شب گذشته (۴ فروردین ماه) بر اثر آتش گرفتن یک خودروی حامل سوخت در محور جلالی بندرعباس یک جوان هرمزگانی جلوی چشم مسافران نوروزی در آتش سوخت که البته با توجه به نزدیکی به شهر بندرعباس سریعا نیروهای اورژانس او را به اولین مرکز درمانی شهر بندرعباس رسانده‌اند‌.

یکی از مطالباتی که بارها توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس مطرح شده است اجرای طرح رزاق در استان هرمزگان است.

طرح رزاق طرحی است که در قالب آن مرزنشینانی که در فاصله ۲۰ کیلومتری مرز زندگی و سوخت‌بری می‌کنند، شناسایی و برای آنها کارت رزاق صادر می‌شود تا سوخت قانونی دریافت کنند و برای هر کارت رزاق اجازه ورود و خروج یک خودرو از مرز داده می‌شود.

اما با وجود اینکه عمده این سوختی که در طرح رزاق توسط سوخت‌بران‌ سیستان و بلوچستانی از کشور خارج می‌شود در شهر بندرعباس تولید می‌شود خود بندرعباس و استان هرمزگان از اجرای این طرح محروم است لذا باید سال ۱۴۰۱ سالی باشد که عدالت در اجرای این طرح برای هرمزگانی‌ها هم رعابت شود تا کمتر شاهد صحنه‌های دلخراش در جاده‌ها باشیم.

بخوانید :  یک هرمزگانی ساز "شیکرا" را ابداع کرد
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=7980
  • کد خبر : 7980
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : تسنیم
  • 2060 بازدید
  • يک دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0
  1. خب پس مردم باید چی بخورن وقتی دولت بهشون کار نمیده خب چیکار کنن ببینن که زن و بچشن از جلوشون از دست برن اصلا طرح خوبی هم نیست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.