تاریخ انتشار : 27 دی 1400 - 16:31

سر ریز ۸۰ میلیون مترمکعبی سد میناب / شرایط در سد استقلال میناب تحت کنترل است

سر ریز ۸۰ میلیون مترمکعبی سد میناب / شرایط در سد استقلال میناب تحت کنترل است
رئیس حوضه آبریز رودخانه زهره- جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور گفت : شرایط در سد استقلال (میناب) تحت کنترل است و ریسکی متوجه این سد مهم نیست

مهرزاد احسانی با اشاره به آخرین وضعیت سیلاب در استان هرمزگان اظهار داشت: وضعیت بارش‌ها در استان هرمزگان از شرایط نرمال تبعیت نمی‌کند و ما در برخی از سال‌ها با وضعیت بارشی بسیار پایین و در برخی سال‌های دیگر با شدت بسیار زیاد بارش مواجه هستیم.

رئیس حوزه آبریز زهره و جراحی با بیان اینکه بارش سال گذشته در استان هرمزگان ۲۴ میلی‌متر بود، گفت: ما یک ماه پیش جلسه‌ای در ستاد وزارت نیرو پیرامون وضعیت کم بارشی استان هرمزگان برگزار کردیم و از حجم خالی سدهای استان بسیار نگران بودیم.

وی ادامه داد: در این جلسه عنوان شد، اگر شرایط کم بارشی استان هرمزگان تداوم داشته باشد، یکی از سدهای مهم استان تا انتهای اسفندماه سال ۱۴۰۰ به صورت کامل تخلیه می‌شود و یکی دیگر از سدها احتمالا تا اواسط تابستان سال آتی آبی برای استفاده نخواهد داشت.

احسانی با اشاره به اینکه در ۲ هفته گذشته وضعیت بارشی بسیار امیدوارکننده در استان هرمزگان حاکم شده و هر ۴ سد مستقر در این استان در شرایط بسیار مطلوب هستند گفت: سد استقلال میناب در بارش‌های اخیر یک سرریز ۸۰ تا ۹۰ میلیون متر مکعب را تجربه کرد.

بارش ۱۱۰ میلیمتری در ۴ ماه ابتدایی سال آبی هرمزگان

این مقام مسئول در بیان اینکه بارش ۱۰۰ میلیمتری در بالادست سدهای استان در ۲ هفته اخیر مشاهده شده است، گفت: متوسط بارش استان هرمزگان ۱۹۰ میلی‌متر در یک سال است که در بازه زمانی ۴ ماهه ابتدایی سال آبی جاری بارش ۱۱۰میلیمتری در این استان اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی لازم برای مدیریت سیلاب در سد استقلال گفت: در چند روز گذشته سعی کردیم حجم قابل توجهی از سد را به طور مستمر تخلیه کنیم تا در شرایط بارشی پیش رو با سر ریز قابل توجهی مواجه نشویم.

بخوانید :  تا سه شنبه هرمزگان بارانی است

با تخلیه سد استقرار پذیرای بارش‌های پیش رو هستیم

احسانی در بیان آمار تخلیه صورت گرفته از سد استقلال در روزهای پیش رو بیان کرد: ما با ۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه تخلیه سد را شروع کردیم و به تدریج این عدد بالا رفته و در حال حاضر به ۷۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسیده است تا بتوانیم حجم سد استقلال را برای سیلاب پیش رو خالی کنیم.

رئیس حوزه آبریز زهره و جراحی  ضمن تاکید بر اینکه تاکنون ۷۵ میلیون متر مکعب آب به سد استقلال رسیده و ۷۵ میلیون متر مکعب نیز تخلیه شده است، گفت: از فردا تا روز چهارشنبه بارش‌ها در استان هرمزگان ادامه خواهد داشت که در تلاشیم حجم بیشتری را از سدها را تخلیه کنیم تا شرایط مدیریت منابع آب مهیا شود.

این مقام مسئول تاکید  کرد: شرایط در سد استقلال تحت کنترل است و ریسکی متوجه این سد مهم نیست.

وی در بیان دلیل تخلیه روستاهای مسیر رودخانه پایین دست سد میناب گفت: بر اساس تخلیه صورت گرفته به منظور پذیرش سیلاب ناچار هستیم کمی خروجی سد را بیشتر کنیم و بر اساس اطلاع‌رسانی ها روستاهای واقع در مسیر رودخانه تخلیه شده است تا سیلاب فردا به صورت امن از منطقه خارج شود.

احسانی با اشاره به پیش‌بینی بارش هفته پیش روی استان هرمزگان گفت: پیش‌بینی بارش ها برای فردا به طور میانگین بین ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر است اما ممکن است در برخی نقاط با بارش بالاتری مواجه شویم.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=7512
  • کد خبر : 7512
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 3318 بازدید
  • ۲ دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0
  1. درودبرشرف سازنده سدمیناب،،،،، ان زمان احساس مسئولیت جدی بود سداستقلال و پل میناب نمادی از خدمت به وجدانی است که تاهنوز کوچکترین اسیبی ندیده چرا؟؟؟؟؟ امامتاسفانه پل بسیج که تازه تاسیس است وعمری ندارد تابه حال چند باراسیب دیده،، چرا مردم میگن.،. همه چیز قدیمی بهتره، پس ما چه حرفی برای نسل انقلاب داریم؟ به فرزندانمان چه بگیم؟؟؟

  2. مردم عام هرچه عیان است قضاوت میکنندنه هرچه نهان است عیان هم شهرک عباسپور،، پل ااول میناب،، سد استقلال و جاده های اسفالت و،،، است،!!!!! کدامیک از سازه های حالا با اینها برابری میکند؟ خدایی قضاوت کنید،؟؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.