تاریخ انتشار : 17 دی 1400 - 20:25

زندگی اسفبار مادر شهید در خرابه ای به نام خانه در میناب + فیلم

زندگی اسفبار مادر شهید در خرابه ای به نام خانه در میناب + فیلم
مادر شهید "اسحاق جمشیدی نیا" در خانه ای قدیمی با سقفی از الوارهای چوبی که براثر بارندگی قسمتی از آن ریزش کرده زندگی سختی را سپری می کند و از بی توجهی مسولان گلایه مند است.

چند روز پیش بود که فیلمی از مادر شهید اسحاق جمشیدی نیا در میناب منتشر شد که نشان میداد سقف خانه بر اثر بارندگی های اخیر ریزش کرده و از بی اعتنایی ها گلایه مند است.

برای پیگیری اوضاع و احوال ایشان تصمیم گرفتم به خانه مادر شهید سر بزنم و از نزدیک در جریان احوالشان قرار بگیرم

آدرس را پرسیدم و حرکت کردم به نزدیکی خانه که رسیدم میبایست ماشین را سر کوچه پارک میکردم و بقیه راه را چند قدمی پیاده میرفتم چرا که مسیر خانه از کوچه تنگ و تاریک میگذشت ، وقتی وارد خانه شدم ، با دیدن سقف خانه که ریزش کرده بود دلم به درد آمد، خانه ای قدیمی با سقفی از الوارهای چوبی که نمیتوان نام خانه بر او گذاشت بیشتر شبیه مخروبه بود تا خانه.

بعد از حال و احوال پرسی با مادر شهید ، جویای پیگیری مسولین شدم که در جوابم گفت : چندین سال است به بنیاد شهید ، فرمانداری و نماینده مجلس بابت تعمیر این خانه درخواست داده ایم که اعتنایی نکردند.

او می گوید : حتی نماینده مجلس سابق و فعلی نیز آمدند از نزدیک وضعیت خانه را مشاهده کردند و قول پیگیری دادند اما بعد از رفتنشان خبری از پیگیری نشده است.

مادر شهید گفت : وقتی بر اثر بارندگی های اخیر سقف خانه ام ریزش می کند ، رییس بنیاد شهید ورییس بنیاد مسکن پیدایشان می شود و می گویند که تنها کاری که از دستشان بر می آید این است که میتوانند برای وام ۲۵۰ میلیون تومانی به بانک معرفیم کنند که شرایط پرداختش هم آن است که با این وام باید خانه شناژدار و دارای سند بخرم.

بخوانید :  تأخیر ۱۰ ساله در آسفالت جاده روستای تلنگ کشتاران میناب + فیلم

وی در ادامه توضیح می دهد : اگر این خانه که مخروبه است را هم بفروشیم و روی پول وام بگذارم باز هم خانه ای با شرایطی که مسولین می گویند با این مبلغ پیدا نمی شود.

مادر شهید در پایان بیان داشت : زندگی با این شرایط برایم سخت شده است، از مسئولان درخواست دارم تا هر چه سریعتر فکری به حال مشکلم کنند.

شهید اسحاق جمشیدی‌نیا  یکم بهمن ۱۳۴۳ در روستای شه‌ بابک از توابع شهرستان بشاگرد چشم به جهان گشود. پدرش یارک (فوت۱۳۶۲) کشاورز بود و مادرش زرو نام دارد. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. کشاورز بود. به عنوان بسیجی در جبهه فعالیت می‌کرد. بیست‌ و یکم بهمن ۱۳۶۴ در اروند رود آبادان بر اثر اصابت ترکش به دست و پا، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=7394
  • کد خبر : 7394
  • نویسنده : مصیب جعفری زاده
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 2243 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.