تاریخ انتشار : 03 آذر 1401 - 9:59

روایتی از استخدام فامیلی؛ استاندار هرمزگان از جذب ۵۰ نیروی غیربومی می گوید!

روایتی از استخدام فامیلی؛ استاندار هرمزگان از جذب ۵۰ نیروی غیربومی می گوید!
استاندار هرمزگان در جلسه شورای اداری استان از جذب ۵۰ نیروی غیربومی در یکی از پالایشگاه‌های نفتی استان خبرداد که علت جذب آنان تنها همشهری بودن با یکی از مدیران این پالایشگاه بوده است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان عصر روز گذشته در جلسه فوق‌العاده شورای اداری استان هرمزگان که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار شد، اظهارداشت: ارزش بندر تجاری شهید رجایی بالغ بر ۶ میلیارد دلار است اما متاسفانه آنطور که باید از این بندر مهم استفاده نشده است.

وی افزود: در حال حاضر از این بندر به صورت نرمال ۱۲ ساعت استفاده می‌شود که ما فشار آوردیم تا برای کالاهای اساسی بندر ۲۴ ساعته شود اما همچنان محدودیت‌هایی وجود دارد و اضافه کار مدیران و پرسنل پس از یک سقفی دیگر پرداخت نمی‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به اهمیت ویژه بندر شهید رجایی انتظار داریم این بندر و فعالیت مداوم آن به صورت ویژه دیده شود تا بتوان با افزایش فعالیت، راندمان کاری را نیز افزایش داد.

وی با اشاره به استخدام نیروی غیربومی که ماندگاری در استان ندارد تصریح کرد: ما نگران گرفتن پرسنل بومی نیستیم، نگران این هستیم که به نام مناطق هرمزگان سهمیه‌های استان نیروهایی جذب شود که در استان ماندگار نخواهند شد و از این استان می‌روند و دیگر نمی‌توان در آن پست شغلی فرد جدیدی جذب کرد.

استاندار هرمزگان گفت: مسئله جذب نیرو در این استان مسئله عجیبی است در جزایر سه‌گانه به ویژه ابوموسی اتفاقات عجیبی می‌افتد در جزیره سیری در نفت فلات قاره ۲ هزار نفر نیرو فعالیت دارند اما تنها یک نفر از شهرستان ابوموسی بوده، این اتفاق ظلم آشکار به نیروهای بومی منطقه است.

وی با اشاره به مشکلات در جزیره ابوموسی گفت: فوق‌العاده جزیره بوموسی حذف شده است و کارمندان آن‌جا نمی روند و معلمان نیز رغبتی برای تدریس ندارند تقاضا داریم مسائل و مشکلات جزیره ابوموسی به صورت ویژه دیده شود.

بخوانید :  کیفرخواست ۱۶۴ نفر از متهمانِ ناامنی‌های اخیر در هرمزگان صادر شد

مهدی دوستی با اشاره به اینکه هرمزگان کلکسیون تداخلات ساختاری است گفت: مناطق آزاد در این استان کم بود مناطق ویژه هم به آن اضافه شد، الان در سواحل مکران یک بحران حکمرانی در حال وقوع است این تداخلات قطعا به استان ضربه خواهد زد.

وی ادامه داد: فاصله شرقی‌ترین نقطه استان، تا غربی‌ترین نقطه استان به انداره بندر امام تا تهران است خواهش ما این است که در اولین گام یک قطب در شرق به مرکزیت میناب و یک قطب در غرب به مرکزیت بندرلنگه تعریف شود تا خدمات تقسیم شود.

استاندار هرمزگان انتقال دفاتر بنگاه‌های اقتصادی فعال در استان به مرکز استان را دیگر درخواست مهم برشمرد و گفت: دفاتر مرکزی کارخانه‌ها در استان‌های دیگر فعال است که این امر با بهره‌وری و عدالت تناقض دارد و لازم بوده از دولت دهم و نهم دفاتر مرکزی به محل فعالیت منتقل شوند، در حال حاضر آمادگی داریم زمین رایگان به این بنگاه‌ها داده شود اما دفاتر به استان منتقل شود.

نماینده عالی دولت تاکید‌کرد: بحث بنگاه‌های اقتصادی که می‌گویند ما خصوصی هستیم اما بخش عمده‌ای سهامدارانشان دولتی هستند نیز از دیگر مشکلات استان است چرا که هیچ قانونی را در استخدامات رعایت نمی‌کنند به عنوان نمونه یکی از پالایشگاه‌های نفتی استان ۵۰ نفر نیرو استخدام کرده است که آن‌ها اهل یک شهرستان کوچک هستند فقط به این دلیل که یکی از مدیران این پالایشگاه اهل شهرستان آن است.

وی خاطرنشان‌کرد: در توسعه منابع انسانی برخی‌ها گلوگاه‌های اقتصادی را در دست گرفته‌اند و با این قبیل کارها پمپاژ نارضایتی در جامعه می‌کنند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=8910
  • کد خبر : 8910
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : تسنیم
  • 453 بازدید
  • يک دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0
  1. خدا صبرتون بده آقای دوستی
    خدا به همراهتون

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.