تاریخ انتشار : 26 اسفند 1399 - 11:38

رنگ بندی جدید کرونایی شهرهای هرمزگان / کرونای انگلیسی به میناب رسید

رنگ بندی جدید کرونایی شهرهای هرمزگان / کرونای انگلیسی به میناب رسید
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر استان هرمزگان در بحران شیوع کرونا دارای یک شهرستان با وضعیت نارنجی و ۱۲ شهرستان با وضعیت زرد است

رنگ بندی جدید کرونایی کشور و از جمله استان هرمزگان دیشب از سوی وزارت بهداشت (اپلیکیشن ماسک) اعلام شد که بر این اساس تنها شهرستان بندرخمیر در وضعیت نارنجی قرار دارد و وضعیت سایر شهرستان‌های استان شامل بندرعباس، قشم، بندرلنگه، بستک، پارسیان، حاجی آباد، ابوموسی، رودان، میناب، جاسک، سیریک و بشاگرد و همچنین جزایر کیش و هرمز زرد است.

بر اساس شاخص نمادهای این سامانه، رنگ آبی نشانه کم خطر، رنگ زرد خطر متوسط، رنگ نارنجی وضعیت پرخطر، رنگ قرمز نشانه وضعیت خیلی پرخطر است.

وزارت بهداشت اعلام کرده که رنگ بندی کرونایی اعلام شده تا ۱۵ فروردین سال آینده معتبر است و سفر به شهر‌های زرد و آبی هم ممنوع نیست.

این در حالی است که روز گذشته حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت و گو با رسانه ها اعلام کرد که وضعیت بندرعباس از نظر بنده به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قرمز است و این یک هشدار جدی برای تمامی مسئولان و کسانی است که در سطح استان هرمزگان زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تست ۵۰ تا ۶۰درصد افراد مثبت نشان می دهد در آزمایش های ویروس جهش یافته انگلیسی نیز مثبت می شود ، درهمین زمینه روز دوشنبه ۲۷ بیماری مبتلا به کرونای انگلیسی شناسایی شد که شمار بیماران به ۱۱۴ نفر رسید.

وی یاد آور شد: هم اکنون ۵۲ بیمار کرونای انگلیسی در بندرعباس، ۱۹ نفر قشم، ۱۲ نفر بندر خمیر، ۹ نفر پارسیان، میناب و بندرلنگه هریک ۸ نفر ، حاجی آباد ۴ نفر و بستک و رودان هم یک نفر گرفتار هستند.

بخوانید :  موج اصلی بارندگی‌های شدید در هرمزگان یک‌شنبه و دوشنبه رخ می‌دهد/ مردم هشدارها را جدی بگیرند
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=4111
  • کد خبر : 4111
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان
  • 942 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.