تاریخ انتشار : 11 شهریور 1400 - 16:28
مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان:

دامداران هرمزگانی پروانه «چرا» را هرچه زودتر تمدید کنند

دامداران هرمزگانی پروانه «چرا» را هرچه زودتر تمدید کنند
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: مرتع‌ داران تا هشتم آذرماه ۱۴۰۰برای تمدید مجوز فرصت دارندو اگر پروانه چرادر مهلت معین تمدید نشوند، مرتع بلامعارض اعلام می شود.

سید محمد نور موسوی در مورد موانع و مشکلات دامداران و «چراگاهها» در هرمزگان گفت: بر اساس بند ۱۲ بخشنامه ۱۴۸۹۱/۶/۱۴۰۰ مورخ ۰۵/‏۰۵/‏۱۴۰۰‬ معاونت آبخیزداری، امور مراتع و بیابان مستندبه بخشنامه ۸۹۵/۲۷/۱/۱۳۹۹ مورخ ۰۸/‏۰۹/‏۱۳۹۹‬ معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مرتع دارانی که پروانه‌های مرتعداری خود را در سال گذشته تمدید ننموده اند، فرصت دارند حداکثر تا تاریخ ۰۸/‏۰۹/‏۱۴۰۰‬ نسبت به تمدید پروانه مرتعداری اقدام کنند.

وی اظهار داشت: مرتع‌دارانی که پروانه و مجوز مرتعداری خود را در سال گذشته تمدید نکرده‌اند، فرصت دارند حداکثرتا هشتم آذر ماه ۱۴۰۰ نسبت به تمدید پروانه مرتع‌داری و پرداخت عوارض چرای دام خود اقدام کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: صاحبان پروانه مرتعداری در مراتع این استان، باید نسبت به تمدید پروانه چرای دام‌های خود اقدام کنند.

وی افزود: در راستای اجرای ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، همه صاحبان پروانه چرای دام در مراتع استان تا هشتم آذرماه سال جاری فرصت دارند تا با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مربوطه، نسبت به پرداخت عوارض تمدید پروانه مرتعداری و متعاقب آن در اجرای بند ۲۰ فصل دوم شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور نسبت به تهیه و اجرای طرح مرتعداری اقدام کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: بر این اساس پس از پایان مهلت قانونی اعلام شده، با بهره بردارانی که نسبت به تمدید پروانه چرای دام خود اقدام نکرده باشند، طبق فصل چهارم اصلاحیه شیوه نامه فنی و اجرایی پروانه آنها باطل و مرتع بلامعارض اعلام خواهد شد.

بخوانید :  رهاسازی یک گربه جنگلی به زیستگاهش در میناب

وی ادامه داد: بر اساس شیوه نامه قبلی، هر دامدار مجاز اگر سه سال متوالی و یا ۵ سال متناوب به واریز پرداخت عوارض قانونی در پروانه چرا اقدام نمی‌کرد پروانه اش ابطال می‌شد، ولی در شیوه نامه جدید در سال ۹۹ بر اساس مقررات و قوانین ابلاغ شده به علت وضعیت کرونایی، به جای یک فصل چرا، یک سال مهلت دادند تا عوارض را پرداخت کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تصریح کرد: رعایت ضوابط مربوط به پروانه‌های مرتعداری وکنترل ورود بی رویه دام به مراتع استان جهت حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک و بروز سیل‌های ویران گر الزامی است.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=5852
  • کد خبر : 5852
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : مهر
  • 355 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.