تاریخ انتشار : 22 دی 1401 - 8:31

ثبت بیشترین بارش باران کشور در هرمزگان/ سرمای پرفشار تا کی میهمان هرمزگان است؟

ثبت بیشترین بارش باران کشور در هرمزگان/ سرمای پرفشار تا کی میهمان هرمزگان است؟
شهرستان پارسیان با 56 میلی متر بارندگی در 2 روز اخیر، یکی از شهرهای با بیشترین میزان بارندگی را در میان استان‌های کشور رقم زد.

کیانوش عارفی معاون فنی هواشناسی هرمزگان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: شهرستان پارسیان با ۵۶ میلی متر بارندگی در ۴۸ ساعت اخیر یکی از بیشترین بارندگی‌ها را در این سامانه اخیر در کشور داشته است.

به گفته وی، بستک با ۳۲٫۲ میلی متر، میناب با ۲۵٫۵ میلی متر، حاجی آباد با ۲۲٫۵ میلی متر، رودان با ۱۵٫۶ میلی متر، قشم با ۱۵٫۲ میلی متر، لاوان با ۱۲٫۷ میلی متر شاهد بارندگی‌های خوبی در دو روز اخیر بوده‌اند.

صدور هشدار نارنجی

اداره کل مدیریت بحران استان هرمزگان با صدور اطلاعیه شماره ۱۶ سطح نارنجی به توصیف و تاثیر سامانه پرفشار سرد طی روزهای آینده پرداخت.

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در این زمینه گفت: سامانه پرفشار سردی که از عصر چهارشنبه وارد هرمزگان شده تا یک شنبه ۲۵ دی ماه میهمان استان است که موجب وزش باد شدید شمال شرقی با احتمال گرد و خاک ، کاهش دمای کمینه می شود و منطقه اثر آن در کل استان هرمزگان خواهد بود.

وی احتمال کاهش موقتی کیفیت هوا، خسارت به سازه‌های سبک در اثر وزش باد شدید، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی، احتمال اختلال موقتی در فعالیت ناوگان هوایی را از مخاطرات این سامانه آب و هوایی برشمرد و خاطرنشان کرد: از هم استانی های عزیز و مسافران می‌خواهیم از سفرهای غیرضرور بدلیل وزش باد شدید و کاهش دید افقی اجتناب کرده و اقدامات لازم برای محافظت از محصولات کشاورزی را به عمل آورده و در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها نیز با توجه به کاهش محسوس دما، اقدامات لازم انجام پذیرد.

بخوانید :  ۱۹ دستگاه خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در میناب توقیف شدند
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=9015
  • کد خبر : 9015
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 929 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.