تاریخ انتشار : 13 مرداد 1400 - 11:23

بیمارستان میناب در حال حاضر کمبود دارو ندارد / میناب با کمبود پرستار مواجه است

بیمارستان میناب در حال حاضر کمبود دارو ندارد / میناب با کمبود پرستار مواجه است
رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب گفت : درمان بیماری کرونا در بیمارستان میناب مطابق با پروتکل های درمانی وزارت بهداشت صورت می گیرد و کمبود دارویی در این زمینه وجود ندارد.

دکتر یدالله رئیسی ماکیانی در گفتگو با خبرنگار صدای میناب، با اشاره به افزایش تعداد مراجعین بیماران کرونا که بصورت سرپایی با داروی رمدیسیور تحت درمان هستند ، افزود : درمان های سرپایی در هفته گذشته ۷۰ نفر در روز بوده که این تعداد اکنون به ۱۲۵ نفر در روز رسیده که نشان دهنده ی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و روند افزایشی ابتلا است.

رئیسی ادامه داد : خوشبختانه برای درمان بیماران کرونایی در بیمارستان میناب کمبود دارو نداریم و داروی هایی که در  پروتکل‌های درمانی و دارویی وزارت بهداشت قرار دارد از جمله داروی رمدیسیور برای بیماران بستری و سرپایی در این بیمارستان موجود می باشد.

وی با بیان این که از پزشکان خواسته شده که از تجویز داروهای خارج از پروتکل درمانی کرونا خودداری کنند افزود : اگر پزشکی بنا بر تشخیص و سلیقه خود دارویی را برای بیمار تجویز کند که جز پروتکل های درمانی و دارویی وزارت بهداشت نباشد تهیه آن بر عهده بیمارستان نیست.

رئیس بیمارستان میناب در خصوص تاخیر ۳ تا ۴ روزه نوبت انجام سی تی اسکن برای بیماران سرپایی گفت : متاسفانه برخی افراد با کوچک‌ترین علایم و گاهی ا‌وقات بدون نشانه، با وسواس بیش از اندازه، با اصرار زیاد از پزشک درخواست انجام سی تی اسکن از قفسه سینه می‌کنند که این موضوع باعث شده تا تعداد مراجعات به واحد سی تی اسکن از ۷۰ نفر در روز به ۳۵۳ نفر افزایش یابد که علاوه بر احتمال خرابی دستگاه موجب طولانی شدن زمان نوبت ها نیز شده است.

وی با اشاره به این که سی‌تی‌اسکن بی‌رویه جهت تشخیص کرونا، عوارضی به همراه دارد. اظهار داشت : با توجه به اینکه انجام سی تی اسکن خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد لذا انجام این کار در روز های ابتدایی ابتلا به کرونا توصیه نمی شود و باید توجه داشت در صورتی که فرد دچار علایم تنفسی بود، آن وقت نیاز به انجام این کار وجود دارد.

بخوانید :  آسفالت معابر محله سلیمانی میناب تا قبل از پایان سال انجام می شود

دکتر رئیسی با اعلام اینکه تعدادی از پرسنل بیمارستان به کرونامبتلا شدند، گفت : علی رغم واکسیناسیون کادر درمان، متاسفانه شاهد ابتلای برخی از پرسنل هستیم که بعضی از آنان در مرخصی به سر می برند و به همین دلیل خدمات دهی به سختی در حال انجام است و ساعات شیفت کاری افزایش یافته که خستگی کادر درمان را در پی داشته است

او گفت : در حال حاضر با کمبود نیرو پرستاری مواجه هستیم و با توجه به اضافه شدن بخش ها جدید لزوم افزایش نیروی انسانی دیده می شود.

وی با بیان اینکه جمعیت آماری تحت پوشش بیمارستان میناب به بیش از ۵۰۰ هزار نفر می رسد افزود : آمار مرگ و میر کرونایی در ۴ ماه گذشته در مجموع ۱۹۰ نفر بوده و این تعداد از تمام بخش هایی است که به ما ارجاع داده می شود که شامل سیریک ، جاسک،بشاگرد و… می شود که با توجه به جمعیت تحت پوشش این بیمارستان کمترین میزان مرگ و میر کرونایی در استان محسوب می شود.

 رییس بیمارستان میناب در پایان گفت : با توجه به کمبود نیروی انسانی و خستگی کادر درمان از مردم در خواست می کنیم که نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، دوری از تجمعات و دور همی ها و زدن ماسک اهتمام بیشتری داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=5460
  • کد خبر : 5460
  • نویسنده : مصیب جعفری زاده
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 569 بازدید
  • ۲ دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0
  1. درود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.