تاریخ انتشار : 11 خرداد 1400 - 15:40
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خبر داد:

بیش از یک میلیون واجد شرایط رای در هرمزگان

بیش از یک میلیون واجد شرایط رای در هرمزگان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: در انتخابات خردادماه امسال یک میلیون و ۱۸۹هزار نفر در هرمزگان واجد شرایط رای دادن هستند.

علی رئوفی با اشاره به اینکه ۸۰ هزار نفر رای اولی هستند، افزود: نامزد‌های شهری برای ۲۱۵کرسی ۵ نفره در ۴۳شهر، ۷کرسی در شهر میناب و ۱۱کرسی در شهر بندرعباس و کاندیدا‌های روستایی نیز برای ۱۱۷کرسی ۵ نفره و هزار و ۲۰۴ کرسی ۳ نفره باهم رقابت می‌کنند.
وی با بیان استقرار حدود ۲۵ نفر در هر شعبه رای گفت: ۳۴ هزار عامل اجرایی انتخابات در استان شامل نمایندگان فرماندار، عوامل اجرایی شعبه، نیرو‌های انتظامی، خدماتی، بازرسی و ناظران شورا‌ها هنگام رای گیری ساماندهی شده‌اند.

رئوفی افزود: از بین ۹۱۷ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر در هرمزگان تا کنون۶۶۵ نفر حدود ۷۲/۵ درصد تایید صلاحیت شده اند و ۵۸ نفر در هیات اجرایی و ۹۸ نفر در هیات نظارت ردصلاحیت شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان با اشاره به واکسینه شدن عوامل ستاد انتخابات گفت: واکسیناسیون عوامل اجرایی انتخابات نیز آغاز شده است.

وی افزود: انتخابات شورای شهر بندرعباس الکترونیکی برگزار می‌شود و رای‌دهندگان ابتدا با کارت ملی احراز هویت شده و سپس با انتخاب کد کاندیدا‌ها رای می‌دهند.

علی رئوفی گفت: طبق دستورالعمل بهداشتی ابلاغ‌شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هرگونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفتگو و مناظره در مکان‌های سربسته از جمله مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالار‌های پذیرایی و سالن‌های ورزشی ممنوع است و مناظره تنها در برنامه‌های پیش‌بینی‌شده صداوسیما مجاز است.

رئوفی افزود: همچنین برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزد‌ها در فضای باز همچون استادیوم روباز، فضای باز مدارس و مراکز آموزش عالی، با رعایت فاصله مناسبت ۸ مترمربع برای هر نفر، رعایت سقف شرکت‌کنندگان به میزان حداکثر ۳۰درصد فضای درنظرگرفته شده، استفاده از ماسک، تجمع نکردن قبل و بعد از مراسم در کنار در‌های ورودی و برگزاری مراسم حداکثر ۲ساعت، بلامانع است.

بخوانید :  آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در میناب + فیلم

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: تجمع در محیط‌های بسته ممنوع است، ولی درصورت ضرورت تشکیل نشست‌های داخلی ستاد‌ها در فضای بسته باتوجه به رنگ‌بندی شهر‌ها و رعایت محدودیت حداکثر ۱۵نفر برای شهر‌های با وضعیت قرمز، ۲۰ نفر برای شهر‌های نارنجی و ۳۰ نفر برای شهر‌های زرد مانعی ندارد، اما مراسم استقبال از نامزد‌ها و راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی ممنوع است.
وی افزود: نامزد‌های شورا‌های شهر می‌توانند در هر منطقه شهرداری، یک ستاد انتخاباتی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=4650
  • کد خبر : 4650
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : صداوسیما
  • 326 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.