تاریخ انتشار : 04 اسفند 1398 - 10:04
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

بخش عفونی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس معین کرونا در هرمزگان شد

بخش عفونی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس معین کرونا در هرمزگان شد
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بخش عفونی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به عنوان بیمارستان معین کرونا ( پذیرش کننده بیماران احتمالی) در استان تعیین شد.

به گزارش صدای میناب، دکتر حسین فرشیدی شامگاه شنبه اظهار داشت: خوشبختانه تا به این لحظه مورد مثبتی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده و موارد مشکوک بستری و آزمایش های لازم بر روی آنها انجام شده است.

وی افزود: تمام تمهیدات برای مقابله با این بیماری در استان اتخاذ شده و مراکز بهداشتی و درمانی در آمادگی کامل به سر می برند.

فرشیدی با بیان اینکه شستن دستها در جهت پیشگیری از این بیماری بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: درنشست های انجام شده با مسوولان آموزش و پرورش، تاکیدهای لازم مبنی بر وجود صابون مایع در تمام مراکز آموزشی و مدارس صورت گرفته و این مساله باید مورد توجه جدی باشد.

وی در خصوص کمبود ماسک و ژل ضدعفونی کننده در داروخانه های استان، گفت: در تلاش برای رفع این کمبود هستیم و امیدواریم تا در اسرع وقت حل شود.

تماس با اشیاء یا محیط آلوده و فرد بیمار مهمترین راه انتقال کرونا است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر اینکه رعایت بهداشت فردی بهترین راه پیشگیری از کرونا است، گفت: مهمترین راه انتقال این بیماری تماس با اشیاء یا محیط آلوده و فرد بیمار است.

دکتر محمود حسین پور تصریح کرد: مهمترین مساله در خصوص بیماری کرونا، سرعت بالای انتشار آن است و درصد مرگ و میر آن تنها ۲ درصد است.

وی بیان داشت: از همه مردم خواستاریم تا به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری از سفر و حضور غیرضروری در مکان‌های عمومی و شلوغ اجتناب کنند.

افراد سالم الزامی به استفاده از ماسک ندارند

بخوانید :  علت کمبود کپسول گاز در شهرستان میناب چیست؟

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید اینکه مردم باید اخبار مربوط به کرونا را از کانالهای رسمی پیگیری کنند، گفت: نشر اخبار جعلی، موجب نگرانی و تنش در جامعه می شود که همین مساله کاهش ضریب ایمنی بدن را به دنبال دارد و از همین رو باید از نشر اخبار غیرموثق پرهیز کنیم.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: کمبود ماسک که البته تنها مربوط به هرمزگان نیست، ناشی از تقاضای بیش از حد مردم برای این کالا است، در صورتی که افراد سالم نیازی به استفاده از ماسک ندارند.

وی تاکید کرد: تنها افراد مشکوک به کرونا، بیماران تنفسی، افرادی که از این بیماران نگهداری می کنند، کادر پزشکی و درمانی ملزم به استفاده از ماسک هستند.

 نوروزیان تصریح کرد: بهترین راه پیشگیری شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون و رعایت فاصله بیش از یک متر با فرد بیمار است.

تاکنون ۲۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵ نفر فوت کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=1058
  • کد خبر : 1058
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 1161 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.