تاریخ انتشار : 03 اردیبهشت 1399 - 17:24
مردم را آب ببرد، مسئولان را خواب می برد؛

اهالی بندر تیاب در محاصره آب، مسئولان در انتظار اعتبار

اهالی بندر تیاب در محاصره آب، مسئولان در انتظار اعتبار
در دهستان تیاب ببالا آمدن آب دریا ماهیانه چندین بار اتفاق می افتاد، و منازل مردم در محاصره آب دریا قرار می گیرد و در برخی از موارد موجب آبگرفتگی منازل می شود.

بالا آمدن آب دریا به هنگام مد هر چند که امری طبیعی به شمار می رود؛ اما عدم ایجاد زیر ساخت های مناسب آن اهالی در برخی از مناطق هرمزگان سبب شده ساکنان ساحل نشین را با مشکلات متعددی رو به رو می سازد.

در دنیای کنونی ایجاد سیل بندها و یا موج شکن راه حل منطقی برای جلوگیری آب به مناطق ساحل نشین بوده؛ اما در روستای تیاب میناب خبری از زیر ساخت ها نیست و در ماه چندین بار منازل شهروندان این منطقه در محاصره قرار می گیرد و باعث ایجاد چالش برای شهروندان شده است.

در این منطقه، بالا آمدن آب دریا ماهیانه چندین بار اتفاق می افتاد، و منازل مردم در محاصره آب دریا قرار می گیرد و در برخی از موارد موجب آبگرفتگی منازل می شود.

اما متاسفانه با وجود اینکه مسئولان شهرستان میناب به موضوع به طور کامل واقف هستند، به هنگام این اتفاق فقط به بازدید از منطقه اکتفا می کنند و اقدام عملی تا کنون برای حل مشکل صورت نگرفته است.

 هنگام  ورود آب دریا به محلات مسئولان تنها به بازدید از منطقه اکتفا می کنند

محمود غلامی، نائب رئیس شورای اسلامی دهستان تیاب اظهار کرد: بالا آمدن آب دریا اهالی و ساکنین این دهستان را با  مشکلات عدیده ای همراه ساخته است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان نیز از بالا آمدن آب دریا در امان نیستند، افزود: دانش آموزان برای عبور و مرور مجبورند که دل به آب دریا زده که احتمال خطر غرق شدگی نیز وجود دارد.

نائب رئیس شورای اسلامی دهستان تیاب عنوان کرد: همه مسئولان از این موضوع اطلاع کافی دارند و در هنگام وقوع این اتفاق، تنها به بازدید از منطقه اکتفا می کنند، اما تاکنون اقدام در خور توجهی برای حل مشکل نشده است.

بخوانید :  صدور هشدار جوی زرد مدیریت بحران استانداری هرمزگان

غلامی گفت: این مشکل را می توان با احداث یک سیل بند حل کرد و چون دهیاری توان احداث این سیل بند را ندارد مسئولان در انتظار اعتبار هستند تا مشکل را برطرف سازند.

اهالی بندر تیاب در محاصره آب، مسئولان در انتظار اعتبار

علی مهرانی ، بخشدار بخش مرکزی شهرستان میناب گفت: دهستان تیاب در مرز ساحلی قرار دارد و هنگام جذر و مد و بالا آمدن آب دریا سبب آبگرفتگی می شود.

مهرانی بابیان اینکه از این موضوع اطلاع کافی داریم و ‌بارها هم از این وضع بازدید کرده ایم، گفت: احداث سیل بند راهکار مناسبی نخواهد بود و اگر هم این کار صورت گیرد، هنگام بارندگی برای خروج آب باران با مشکل مواجه خواهیم شد.

بخشدار مرکزی میناب افزود: به دنبال این هستیم تا با در اختیار گرفتن از مهندسین ناظر ‌و پیمانکاران که اشرافیت کامل بر جذر و مد دارند، راه حل اساسی را برای حل مشکل پیداکنیم.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست هم در حل این مشکل باید همکاری لازم داشته باشد، تصریح کرد: بیشتر نواحی منطقه در اختیار جنگل‌های حرار قرار دارد ‌و محیط زیست منطقه را پوشش می دهد لذا این سازمان هم برای حل مشکل باید همکاری های لازم را انجام دهد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=1485
  • کد خبر : 1485
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : شبکه اطلاع رسانی هرمز
  • 972 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.