تاریخ انتشار : 07 تیر 1398 - 17:10
حادثه واژگونی اتوبوس

اتوبوس حامل زائرین مینابی کربلا در محور تنگ زاغ واژگون شد/ تعداد فوتی‌های این حادثه به ۶ تن رسید

اتوبوس حامل زائرین مینابی کربلا در محور تنگ زاغ واژگون شد/ تعداد فوتی‌های این حادثه به ۶ تن رسید
روز گذشته(۳۱ خرداد) در پی حادثه واژگونی اتوبوس زائرین مینابی در محور جاده‌ای شهرستان حاجی‌آباد، در مجموع ۴۹ نفر سرنشین این اتوبوس مصدوم که تاکنون شش نفر فوت کردند.

به گزارش صدای میناب ، سرهنگ علی اسفندانی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، با اعلام این خبر افزود: یک اتوبوس مربوط به شرکت لوان نور اصفهان ساعت ۱۲:۲۸ امروز از شهرستان میناب حرکت و ساعت ۱۳:۱۱ در اولین پاسگاه انتظامی ثبت ساعت می‌کند.

وی با بیان اینکه این اتوبوس در ساعت ۱۵:۳۳ پس از عبور از تنگه زاغ با سرعت مجاز و به دلیل عدم توجه به جلو راننده در برخورد با گارد ریل کنار جاده واژگون می‌شود، اضافه کرد: این اتوبوس مسافران را برای سفر زیارتی به غرب کشور می‌برده است.

سرهنگ اسفندانی در پایان گفت: تاکنون دو نفر در محل حادثه فوت و ۱۵ نفر راهی بیمارستان شهرستان حاجی‌آباد شده‌اند.

تعداد فوتی‌های واژگونی اتوبوس در حاجی آباد به سه نفر رسید

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، با اعلام این خبر افزود: تاکنون ۶ دستگاه آمبولانس از شهرستان حاجی‌آباد،پنج دستگاه آمبولانس از شهرستان بندرعباس و آمبولانس هوایی از بندرعباس به محل حادثه اعزام‌شده‌اند.

وی با بیان اینکه مصدومین توسط نیروهای امدادی به بیمارستان اعزام شدند، تصریح کرد: از این تعداد یک تن در زمان رسیدن به بیمارستان فوت و با مجموع دو فوتی در محل حادثه تعداد فوتی‌ها به سه نفر و تعداد مصدومین ۳۸نفر رسیدند که نیروهای درمانی مشغول به خدمات‌رسانی به آن‌ها هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه همچنین از این تعداد ۸ نفر با بالگرد به بندرعباس اعزام شده اند، اضافه کرد: سه نفر فوتی، دو نفر مرد و یک نفر زن بودند.

دکتر نوروزیان با اشاره به اینکه در حال حاضر خدمات‌رسانی ادامه دارد و احتمال اضافه شدن تعداد مصدومین که از سرنشینان اتوبوس بوده‌اند، وجود دارد، اظهار کرد: تمامی آمادگی کامل جهت درمان مصدومین در بیمارستان فاطمه الزهرا(س) حاجی‌آباد وجود دارد.

انتقال ۲۹ مصدوم واژگونی اتوبوس زائرین مینابی به بندرعباس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از نیاز ۲۹ مصدوم واژگونی اتوبوس زائرین مینابی در محور شهرستان حاجی آباد به بندرعباس برای ادامه درمان خبر داد.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، منطقه خلیج فارس، افزود: تاکنون ۸ مصداوم واژگونی اتوبوس با بالگرد، ۱۳ نفر با آمبولانس و ۸ نفر با اتوبوس آمبولانس در حال اعزام به بندرعباس هستند.

بخوانید :  علت کمبود کپسول گاز در شهرستان میناب چیست؟

وی در پایان گفت: کادر درمانی نیز آماده خدمات رسانی به مصدومین بوده و در حال حاضر با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در حال رسیدگی به وضعیت مصدومین هستیم.

همچنین علی اعمی برنطین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان ضمن قدردانی از همکاری اورژانس و پلیس خاطرنشان کرد: پس از وقوع حادثه سه آمبولانس و یک دستگاه ست امداد و نجات هلال احمر به محل حادثه اعزام شده و مجروحان را به بیمارستان حاجی آباد انتقال دادند.

تعداد فوتی‌های واژگونی اتوبوس زائرین مینابی به شش تن رسید/اتوبوس واژگون شده تحت پوشش سازمان حج و زیارت نبود

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، افزود: روز گذشته(۳۱ خرداد) در پی حادثه واژگونی اتوبوس زائرین مینابی در محور جاده‌ای شهرستان حاجی‌آباد، در مجموع ۴۹ نفر سرنشین این اتوبوس مصدوم که تاکنون شش نفر فوت کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۸ تن با تشخیص پزشک ترخیص شدند، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۳ نفر بستری هستند که ۲ نفر در بیمارستان خاتم الانبیا، ۵ نفر در بیمارستان خلیج‌فارس و ۲۲ نفر در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس و ۴ نفر در بیمارستان فاطمه الزهراء(س) حاجی‌آباد تحت مداوا قرار دارند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: همچنین ۲ نفر با رضایت شخصی از بیمارستان‌های صاحب‌الزمان(عج) بندرعباس ترخیص یافته‌اند.

همچنین در همین خصوص مدیرکل حج و زیارت هرمزگان به ایسنا گفت: اتوبوس واژگون شده زائران در حاجی‌آباد تحت پوشش حج و زیارت و بیمه‌های تکمیلی و پوششی این سازمان نبوده است.

علی‌اصغر دهقانی افزود: سرنشینان این اتوبوس به‌صورت خودجوش و آزاد ابتدا قصد زیارت مرقد حضرت معصومه (س) و جمکران در قم داشتند و پس‌ازآن عازم کربلا از مرز مهران در غرب کشور بودند.

وی از زائران خواست برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای و امنیتی حتماً به‌صورت مجاز در دفاتر حج و زیارت نام‌نویسی کنند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.