تاریخ انتشار : 17 بهمن 1398 - 10:16
استاندار هرمزگان

آب سدهای استقلال و سرنی به شرب و کشاورزی میناب اختصاص دارد

آب سدهای استقلال و سرنی به شرب و کشاورزی میناب اختصاص دارد
استاندار هرمزگان گفت: آب سدهای سرنی و استقلال میناب برای کشاورزی و شرب در این شهرستان مورد استفاده قرار می‌گیرد و به زودی شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر از آب سدهای شرق استان بی نیاز می‌شوند.

به گزارش  صدای میناب، همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر فریدون همتی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شهرستان میناب ضمن تبریک و گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، حضور و پشتیبانی گسترده مردم، اتکا به دستورات خداوند متعال و دین مبین اسلام و پیروی از رهبری را سه عنصر محوری در پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد.

استاندار هرمزگان افزود: با تلاش‌هایی که در ماه‌های اخیر صورت گرفته برای دهه فجر امسال بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در هرمزگان آماده شده که در زمینه‌های مختلف در حال بهره‌برداری است.

همتی کشاورزی را یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم در زمینه تولید و اشتغال در شهرستان میناب قلمداد کرد و ابراز داشت: برنامه نوسازی، اصلاح و آبیاری نوین ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات شهرستان میناب با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از سال گذشته آغاز شده و بخش مهمی از آن نیز به اجرا درآمده و مابقی آن نیز در حال انجام است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: در کنار این موضوع، اختصاص کامل آب سدهای موجود در شهرستان میناب برای تامین آب شرب و کشاورزی این منطقه نیز در حال پیگیری و اجرا است.

وی اضافه کرد: برای بی نیاز کردن سایر نقاط از آب سدهای میناب دو آب شیرین کن بزرگ در بندرعباس راه اندازی می‌شود که آب شرب شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر را به صورت کامل تامین خواهد کرد و این دو شهرستان در آینده نزدیک دیگر نیازی به آب سدهای شرق استان نخواهند داشت.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به احداث سد سرنی در شهرستان میناب و همچنین ذخیره سازی آب مناسب در این سد و سد استقلال، آب این دو سد برای تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان میناب مورد استفاده قرار می‌گیرد تا تولید و اشتغال در این شهرستان به ویژه در حوزه کشاورزی ارتقا یابد.

بخوانید :  خلیج فارس مواج می‌شود/دمای هرمزگان کاهش می‌یابد

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=1011
  • کد خبر : 1011
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : تسنیم
  • 772 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.