محمود حسینپور رئیس اورژانس پیش بیمارستانی هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته بالغ بر ۳۵۲ هزار تماس تلفنی با مرکز ۱۱۵ داشتیم که به نوعی میتوان گفت در هر ساعت ۴۰ تماس با این مرکز وجود داشته است.
وی افزود: متاسفانه از این تعداد تماس ۹۸ هزار و ۵۵۰ تماس مزاحم تلفنی بوده که بار مضاعفی بر سیستم میگذارد و همکاران را خسته میکند، این در حالی است که در مجموع تماسهای گرفته شده تنها ۵۷ هزار تماس به اعزام نیروهای اورژانس منجر شده و نشان میدهد حدود دو برابر تماس به کمک واقعی، مزاحم تلفنی داریم.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی هرمزگان گفت: این مسئله نیازمند فرهنگ سازی است، مسئله مهم حفظ و نجات جان انسانها است و نباید مزاحمت تلفنی برای اورژانس وجود داشته باشد، با توجه به تعداد زیاد مزاحمت پروسه اقدام قضایی هم زمان بر بوده و عملی نیست.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه کمبود نیرو در اورژانس و جذب نیرو در خردادماه تصریح کرد: بیشترین مجوز استخدام به هرمزگان داده شده چرا که وزراتخانه هم به این نتیجه رسیده کمبود نیروی انسانی داریم، ما ۲۹۰ مجوز استخدام برای پایگاههای اورژانس داریم که آزمون آن خردادماه خواهد بود و امیدواریم نیروی ماندگار و بومی جذب شود.
حسین پور در خصوص مسئله مهم کمبود آمبولانس در استان گفت: در سطح استان در مجموع ۳۰۰ دستگاه آمبولانس وجود دارد که تنها از این تعداد ۱۲۰ دستگاه عملیاتی است و مابقی یا مشکل قطعه دارند و با مستعمل هستند.
وی افزود: ورود آمبولانس به کشور با چالشهایی روبرو است امسال قرار است شاهد وارد شدن آمبولانس به کشور باشیم که در این صورت سهیمه مناسبی به استان تخصیص مییابد.