تاریخ انتشار : 15 فروردین 1399 - 12:20

کرامت مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی حفظ می شود/دستگیری زن مردنما در میناب

کرامت مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی حفظ می شود/دستگیری زن مردنما در میناب
فرمانده حوزه بسیج شهید رحیمی میناب از برخورد مناسب با مردم در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و دستگیری زن مردنما در میناب خبر داد

طرح فاصله گذاری اجتماعی که در ایام تعطیلات نوروز در سراسر کشور برای مقابله و پیشگیری با بیماری کرونا در حال اجرا است یکی از مصوبه های دولت به شمار می رود که به ستادهای پیشگیری با بیماری کرونا در استان ها و شهرهای کشور ابلاغ و توسط نیروهای سپاه و بسیج و نیروی انتظامی اجرا می شود.

در این طرح که مبادی ورودی و خروجی های شهرها و روستاها برای هرگونه تردد و عبور و مررو کنترل می شود، علی رغم ممانعت از تردد مسافران و خودروهای غیربومی به شهرها و استان ها،جریمه های سنگینی را هم نیز برای رانندگان متخلف درنظر گرفته شده است.

نیروهای سپاه و بسیج به عنوان نیروهای مردمی از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تا کنون به فعالیت های جهادی و ایست و بازرسی مشغول هستند و توانسسته اند در اجرای این طرح در کنار نیروهای انتظامی اقدامات خوبی را انجام دهند.

کنترل مبادی ورودی شهر میناب با حفظ کرامت مردمی

ستوان یکم پاسدار «احسان صالحی »، فرمانده حوزه بسیج شهید رحیمی شهر میناب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: نیروهای بسیجی حوزه شهید رحیمی از زمان اجرای طرح مبادی مرودی شهر میناب را در کنترل خود قرار گرفته اند و با حضور مستمر و ۲۴ ساعته در اجرای منظم این طرح تلاش می کنند.

وی افزود: بسیجیان حوزه شهید رحیمی در سه شیفت کاری و در هرشیفت با ۱۷ نفر نیرو در ایستگاه ایست و بازرسی مبادی ورودی واقع در میدان دفاع مقدس به انجام اقدامات محوله مشغول هستند.

فرمانده حوزه بسیج شهید رحیمی میناب گفت: از زمان اجرای این طرح و استقرار در این مکان که بیش از ۶ روز از آن می گذرد علاوه بر حفظ کرامت مردمی و با اخلاق پسندیده از ورود و عبور خودرو به شهر میناب جلوگیری به عمل می آید.

صالحی با بیان اینکه به همه نیروهای بسیجی مستقر توجیح شده است که حق پرخاشگری و یا برخورد نامناسب با مردم را ندارند عنوان کرد: سپاه و بسیج به عنوان یک نهاد مردمی در انجام مسئولیت محوله فعالیت می کند و تا کنون از ورود بیش از ۸۰۰ خودرو به شهر میناب جلوگیری و ۲۵ خودرو توقیف  شده است.

بخوانید :  توزیع هوشمند کالاهای اساسی از هفته آینده در هرمزگان

وی تصریح کرد: از همه خودروهای که  قصد ورود به شهر را برای انجام کارها اورژانسی وضروری  دارند کارشناسایی خودرو و گواهی نامه و یا کارت ملی ضبط می شود تا پس از انجام کار مدارک خود را پس بگیرند.

دستگیری زن مردنما

صالحی گفت: علاوه بر نیروهای مستقر در ایستگاه  ورودی شهر میناب، تعدادی از نیروهای بسیجی این حوزه مشغول به گشت زنی در محدوده استحفاظی خود نیز هستند.

فرمانده حوزه بسیج شهید رحیمی  میناب بیان کرد: در یکی از این گشت زنی ها در روز ۱۳ فروردین، زنی با پوشش مردانانه که خود را به شکل مردها درآورده بود و در یکی از روستاها در رکاب یک موتور سیکلت بود شناسایی و پس از دستگیری به مقامات قضایی تحویل داده شد.

کنترل ۷۱ نقطه از ورودی های شهر و روستا توسط نیروهای سپاه و بسیج

سرهنگ دوم پاسدار « محمد حیدری » جانشین فرماندهی سپاه میناب به  خبرنگارخبرگزاری شبستان  گفت: از زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در میناب، نیروهاهی سپاه و بسیج ناحیه میناب در ۷۱ نقطه از مبادی های ورودی  و خروجی شهر و روستا مستقر شده اند.

وی افزود: نیروهای سپاه وبسیجی شهرستان میناب در قالب طرح سلامت در این نقاط برای مقابله و پیشگیری با بیماری کرونا و ایجاد ایستگاههای ایست و بازرسی کنترل ورودی و خروجی ها را مدیریت می کنند.

جانشین فرماندهی سپاه میناب گفت: علاوه بر حضور بسیجیان در ایستگاههای روستایی، در ایستگاه بازرسی چغازردی، میدان دفاع مقدس، خروجی به سمت بخش توکهور-هشتبندی و بشاگرد نیز برای جلوگیری از مسافران و خودروهای غیر بومی فعالیت چشمگیری را دارند.

حیدی عنوان کرد: نیروهای بسیجی شهرستان میناب در روز ۱۳ فروردین علاوه بر زنی که تغییر شکل به مرد داده بود، دو فرد دیگر که در حالت عادی نبودند و از تذکرات نیروهای بسیجی سرپیچی کرده بودند را نیز دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=1325
  • کد خبر : 1325
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : شبستان
  • 1069 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.