تاریخ انتشار : 26 آبان 1400 - 20:56

پیش بینی وزش باد همراه باگرد وخاک در هرمزگان

پیش بینی وزش باد همراه باگرد وخاک در هرمزگان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و افزایش ارتفاع موج برای روزهای پنجشنبه ۲۷ تا شنبه ۲۹ آبانماه جاری در استان پیش بینی می شود.

مهرداد حسن زاده عصر چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: گرد و غبار، کاهش میدان دید افقی، کاهش کیفیت هوا، اختلال در فعالیت‌های دریایی، اختلال در تردد شناورهای سبک و مسافربری و آسیب به تورهای صیادی از اثرات مخاطره آمیز این سامانه پرفشار خواهد بود.

وی بر لزوم خودداری از ترددهای غیرضروری در مناطق شرقی و مرکزی استان هرمزگان و اتخاذ تمهیدهای لازم در تمامی فعالیت‌های دریایی در محدوده تنگه هرمز تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اعلام صدور هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی استان گفت:  نوع مخاطره این سامانه پرفشار در روزهای پنجشنبه، جمعه هفته جاری و شنبه هفته آینده، وزش باد شدید شمال شرقی همراه با گرد و خاک است.

وی ادامه داد: منطقه اثرگذاری این سامانه ناپایدار نیز مناطق شرقی و مرکزی هرمزگان شامل شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، قشم، بندرخمیر و با شدت کمتر در شهرستان‌های حاجی‌آباد و بشاگرد است.

وی همچنین با اشاره به هشدار دریایی سطح نارنجی در استان هرمزگان با تاکید بر تنگه هرمز، افزود: در این مدت وزش باد شدید شمال شرقی تا ۵۵ کیلومتر بر ساعت(۳۰ نات) و افزایش ارتفاع موج نزدیک به ۲۰۰ سانتیمتر(۷ پا) است.

حسن زاده تصریح کرد: اختلال در فعالیت‌های دریایی، اختلال در تردد شناورهای سبک و شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی از اثرات این مخاطره است و منطقه اثرگذاری آن نیز بندرعباس و جزایر قشم، هرمز، لارک، هنگام، سیری، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک و با شدت کمتر در سیریک و جاسک است.

وی گفت: توصیه می‌شود طی روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک از ترددهای غیرضروری در ساعات صبح تا ظهر در مناطق شرقی و مرکزی استان هرمزگان، خودداری شود.

بخوانید :  شناسایی ۵ بیمار مبتلا به سویه اُمیکرون در هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین در روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به مواج شدن دریا، تمهیدات لازم در تمامی فعالیت‌های دریایی در محدوده تنگه هرمز صورت پذیرد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=6749
  • کد خبر : 6749
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 1057 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.