تاریخ انتشار : 24 شهریور 1399 - 12:40
شهردار میناب : مقصر اداره کل ارشاد است :

واکنش شهردار میناب به اظهارات مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان هرمزگان

واکنش شهردار میناب به اظهارات مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان هرمزگان
شهردار میناب با بیان اینکه متاسفانه میناب از زوایای مختلف مظلوم واقع شده وفرهنگ‌ وهنر این شهر نیز مورد بی مهری قرار گرفته است ، تصریح کرد : نباید متولیان وظایف اصلی خودرا فراموش کنند ویا به دوش دیگران بیندازند.

سجاد سلطانی شهردار میناب اظهار داشت : مطابق دستورالعمل اجرایی شبکه های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران، پس از تشکیل جلسه در محل فرمانداری میناب در تیرماه ۹۸ با حضور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب و روسای انجمن های فرهنگی هنری مرتبط، درمهلت قانونی ،درخواست‌های اولیه تکمیل و به امضای شهردار، رئیس انجمن های موسیقی، تئاتر ،صنایع دستی و همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید .

وی افزود : طبق دستورالعمل باید درخواست هر شهر طی نامه ای توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دبیرخانه مرکزی ارسال می‌شد.لازم است بررسی شود آیا درخواست‌های اولیه شهر میناب توسط مدیر کل محترم ارشاد اسلامی هرمزگان ارسال گردیده است ؟

شهردار میناب عنوان کرد: در مرحله دوم پس از ثبت درخواست اولیه مطابق دستورالعمل اجرایی ،از نیمه دوم تابستان ۹۸ باید از کارشناسان و فعالان رشته‌های مذکور به نمایندگی از هر شهر برای شرکت در دوره های کارگاه های تخصصی پیرامون تبادل نظر در خصوص اصول و شیوه های توسعه رشته های مختلف فرهنگی هنری دعوت می شد که طبیعتاً پیگیری آن با دبیر (رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب) و رئیس شورای برنامه ریزی در آن بازه زمانی بوده است و هیچگونه دعوتی از روسای انجمنهای معرفی شده از قبیل موسیقی، تئاتر و صنایع دستی از سوی عزیزان ارشاد اسلامی صورت نپذیرفته است.

سلطانی اضافه کرد : اینکه گفته می‌شود شهرداری میناب در هیچ کدام از دوره ها حضور پیدا نکرده مقرون به صحت نیست ،اساسا نیازی به حضور شهرداری نبوده و دستورالعمل چیز دیگر ی را میگوید .

وی ادامه داد: در خصوص احداث پلاتو تفاهم نامه ای فی مابین شهرداری و اداره کل ارشاد اسلامی هرمزگان امضا و به نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت اقدامات بعدی تحویل داده شد اما نه تنها تفاهم‌نامه مذکور به شهرداری ابلاغ نگردید ، که مطلع شدیم در مفاد آن و امضا اینجانب و حتی تاریخ و شماره تفاهم نامه نیز بدون اطلاع شهرداری دستکاری شده است.

این مقام مسئول بیان داشت : در راستای همکاری حتی حاضر شدیم پلاتو را با تخصیص اعتبار اسناد خزانه به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان شروع کنیم اما اداره کل ارشاد اسلامی هرمزگان تحویل اسناد را منوط به تحویل سفته دانسته و طی نامه اداری تاکید داشتند دو نامه به تاریخ سال قبل به اداره کل ارشادارسال شود .!

سلطانی اظهار داشت : علیرغم ارسال سفته از سوی شهرداری با مهر شهرداری به اداره کل ارشاد اسلامی هرمزگان دوباره ایراد گرفتند که شخص شهردار باید پشت سفته ها را امضا کند تا اسناد خزانه را تحویل شهرداری میناب دهیم! و چنین اقداماتی هیچ وجاهت قانونی نداشته و ندارد.

بخوانید :  شناسایی ۵ بیمار مبتلا به سویه اُمیکرون در هرمزگان

وی گفت : جای بسی تعجب است که عزیزان ارشاد خودشان باعث برگشت اعتبار می شوند و گفته می شود شهرداری میناب تفاهم نامه را امضا ننموده است که این مورد هم مقرون به صحت نیست.

شهردار میناب با بیان اینکه در خصوص پردیس سینمایی امید، ۱۹ سینمای کوچک امید در ۱۸ استان با مشارکت بخش خصوصی و یا شهرداری ها عملیات آن آغاز شده تاکید کرد : در میناب مطابق تفاهم نامه ی فی مابین، شهرداری از زمان انعقاد تفاهم نامه که یکسال از زمان آن گذشته است به تعهد خود عمل نموده و زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع در جوار ورودی بوستان اصلی شهر (پارک ملت) به ارزش تقریبی ۴ میلیارد تومان جهت ساخت پردیس سینمایی سه سالنه با ظرفیت ۲۸۵ نفر تخصیص داده و عملیات اجرایی آغازین آن را نیز شروع نمود لذا مقرر شد بر اساس تفاهم نامه موسسه سینماشهر ،به نمایندگی از سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان به صورت کمک بلاعوض جهت اجرای پروژه در مرحله آغازین طی دو قسط به شهرداری پرداخت نماید که این امر نیز محقق نشد.

سلطانی تصریح کرد : از سوی شهرداری میناب مناقصه جهت انتخاب پیمانکار برگزار شد و به دلیل عدم شرکت هیچ پیمانکاری مقرر شد اداره کل ارشاد پیمانکار مربوطه را مشخص نماید تا مجوزات لازم اخذ گردد.اما تا کنون هیچ پیمانکاری به شهرداری معرفی نگردیده است. مضاف بر اینکه شهرداری به تعهدات خود در تخصیص زمین عمل نموده و حتی هزینه ساخت پردیس را نیز که بالغ بر پنج میلیارد تومان است متقبل شده است .

وی با تاکید بر اینکه گفته می‌شود شهرداری همکاری نمی کند واقعا جای تعجب دارد ، افزود : متاسفانه میناب از زوایای مختلف مظلوم واقع شده است و فرهنگ و هنر اصیل این شهر نیز مورد بی مهری قرار گرفته است.

شهردار میناب خاطرنشان کرد : شهرداری میناب در حد توان از اهالی فرهنگ و هنر و اقداماتی که منجر به ارتقای شاخص های فرهنگی و هنری بشود حمایت خواهد کرد اما نباید متولیان اصلی آن وظایف اصلی خود را فراموش کنند و یا به دوش دیگران بیندازند.

سلطانی در پایان عنوان کرد : افزایش سرانه زیرساختی فرهنگی و هنری در میناب نیازمند عزم جدی متولیان آن است و با شعار، توسعه شاخص های فرهنگی و هنری محقق نخواهد شد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=2680
  • کد خبر : 2680
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : آداک
  • 1236 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.