تاریخ انتشار : 21 خرداد 1400 - 11:06

هرگونه تجمع های انتخاباتی در هرمزگان ممنوع است

هرگونه تجمع های انتخاباتی در هرمزگان ممنوع است
رییس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: راه اندازی کارناوال ها، متینگ های تبلیغاتی، برگزاری مراسم استقبال از نامزدهای انتخابات و هرگونه تجمع در فضای بسته با توجه به شرایط قرمز و حاد کرونایی اغلب مناطق استان بطور مطلق ممنوع است.

علی رئوفی افزود: برگزاری تجمع انتخاباتی، گفت وگو، مناظرات انتخاباتی و نظایر آن در فضای سربسته نظیر مساجد، تالارها ، سالن های اجتماعات و مانند آن با توجه به وضعیت قرمز کرونایی استان در هرمزگان ممنوع است.

وی ادامه داد: وضعیت قرمز کرونایی در هرمزگان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها را در هرمزگان با محدودیت همراه کرده و ضروری است طرفداران کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای اعلام برنامه های انتخاباتی خود بهره گیرند.

اظهار داشت: مسوولان ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در هرمزگان به همراه داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها نشست ها و جلسات هماهنگی خود را با اولویت فضای باز و در صورت برگزاری در فضای بسته با توجه به وضعیت قرمز اغلب مناطق استان با حضور ۱۵ نفر از اعضای ستاد با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار کنند.

رییس ستاد انتخابات استان هرمزگان باتاکید مجدد بر استفاده از ماسک، یاد آور شد: استفاده از ماسک در تمامی جلسات و رعایت محدودیت ساعت برگزاری جلسات و همایش ها به میزان دو ساعت الزامی است.

رئوفی تصریح کرد: برای حفظ سلامتی افراد با سن بالا حتی الامکان از بکارگیری افراد مسن و بیماران زمینه ای به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی،حفاظتی در شعب اخذ رای توسط ستادهای شهرستانی خودداری شود و در صورت واکسینه شدن بکارگیری آنها منعی ندارد.

تبلیغات هشت هزار و۴۷۴ داوطلب ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ازروز پنجشنبه در سراسر استان آغاز شد که از این تعداد هفت هزار و ۷۹۵نفر داوطلب روستایی و ۶۹۷ نفر داوطلب شهری هستند که تایید صلاحیت نهایی شدند.

بخوانید :  ششمین جشنواره سور، سرنا و زندگی در میناب برگزار می شود

تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در بسترهای مشخص شامل محیطی، شهری و شبکه های اجتماعی اغاز شده و هشت صبح ۲۷خرداد پایان می یابد.

کاندیداهای شهری برای ۲۱۵ کرسی پنج نفره در ۴۳ شهر، هفت کرسی در شهر میناب و ۱۱ کرسی در شهر بندرعباس و کاندیداهای روستایی نیز برای ۱۱۷ کرسی پنج نفره و هزار و ۲۰۴ کرسی سه نفره باهم رقابت می‌کنند.

 در انتخابات شورای شهر در شهرستان های بندرعباس ۱۷۹ نفر،میناب ۷۹ نفر،بندرلنگه ۷۷ نفر، قشم ۷۰ نفر، بستک ۵۱ نفر، رودان ۴۸ نفر، بندر خمیر ۳۴ نفر، پارسیان ۲۹ نفر، سیریک ۲۸ نفر، حاجی اباد ۲۳ نفر، بشاگرد ۲۳ نفر، ابوموسی ۱۹ نفر و در جاسک ۱۹ نفر برای انتخابات شورای اسلامی شهرها به رقابت خواهند پرداخت.

 در انتخابات ۲۸ خردادماه امسال حدود یک میلیون و ۱۸۹ هزار نفر در هرمزگان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد افراد ۸۰ هزار  نفر رای اولی هستند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۱۳ شهرستان، ۴۵ شهر، ۴۰ بخش و ۸۷ دهستان هرمزگان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=4732
  • کد خبر : 4732
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 282 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.