تاریخ انتشار : 16 شهریور 1399 - 21:54
لزوم تجهیز و استقرار ایستگاه دوم آتش‌نشانی :

میناب نیاز به ایستگاه‌ آتش‌نشانی جدید دارد / افزایش آتش‌سوزی‌ها در میناب نگران‌کننده است

میناب نیاز به ایستگاه‌ آتش‌نشانی جدید دارد / افزایش آتش‌سوزی‌ها در میناب نگران‌کننده است
میناب با 300 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان تنها یک ایستگاه آتش نشانی دارد که باتوجه استانداردهای اعلام شده جوابگوی نیاز این شهرستان نیست.

میناب با توجه به گستردگی و وسعت جغرافیایی نسبتا زیاد و با توجه به این نکته که آتش سوزی‌های مکرر در این شهرستان در باغات و مراتع به وقوع پیوسته نیازمند افزایش و تجهیز ایستگاه‌های آتش نشانی است.

متاسفانه طی روزهای اخیر ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی میناب دچار آتش سوزی شد و به ۲۰ هکتار از درختان جنگلی غیر مثمر و برخی از درختان مثمر از‌ جمله انبه آسیب رساند.

قبل از این؛ ۱۱ نقطه از باغات و مراتع جنگلی شهرستان میناب شامل بخش‌های توکهور و مرکزی دچار آتش سوزی شد و به علت گستردگی و نبود تجهیزات کافی نیروهای امدادی از مناطقی مثل سیریک و جغین رودان به منطقه اعزام شدند و همین امر موجب کند شدن اطفای حریق شد.

افزایش آتش سوزی‌ها در شهرستان میناب نگران کننده است و می‌طلبد علاوه بر اقدامات پیشگیرانه تدبیری نیز جهت افزایش سرعت واکنش به آتش‌سوزی اندیشیده شود. 

سرپرست فرمانداری ویژه میناب در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در میناب گفت: موضوع تجهیز ایستگاه دوم آتش نشانی میناب باید در دستور کار قرار گیرد و ما هم در استان پیگیری می‌کنیم که این موضوع‌حل شود.

وی افزود: تعداد آتش سوزی‌ها در شهرستان میناب در این فصل بسیار زیاد است و ممکن است در ۶ یا ۷ نقطه آتش سوزی اتفاق بیافتد. 

مجید سلحشور بیان داشت: تمام دستگاه‌های شهرستان میناب بسیج و پای کار هستند و از تمام ظرفیت‌ها برای کنترل و مهار آتش سوزی‌ها استفاده می‌کنیم.

وی اظهار کرد: علت وقوع برخی از آتش سوزی‌ها بر اساس بررسی‌های انجام شده که البته هنوز دقیق نیست عوامل انسانی تشخیص داده شده که با سهل انگاری در رعایت نکات ایمنی باعث می‌شوند چنین اتفاقاتی رقم بخورد.

بخوانید :  رهاسازی یک گربه جنگلی به زیستگاهش در میناب

فرماندار ویژه میناب با بیان اینکه بیشتر آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع بوده و مربوط به درختان مثمر و باغات نیست گفت: خار و خاشاک ایجاد شده بعد از بارندگی موجب گسترش آتش سوزی در این مناطق‌ می‌شود.

مجید سلحشور سرپرست فرمانداری میناب گفت‌ روز گذشته هم در سبهتی و خواجه شمسی بخش مرکزی گرازو بخش بندزرک و منطقه چلو شاهد آتش سوزی بودیم که با کمک آتش نشانی و دهیاری‌های منطقه مهار شد.

وی عنوان کرد: در ایستگاه تحقیقات کشاورزی میناب هم آتش سوزی بعد از ۳ ساعت با‌ کمک دست دستگاه‌های اجرایی کنترل و مهار شد.

سلحشور با اشاره به اینکه ۲۰ هکتار از درختان جنگلی ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی میناب دچار آتش سوزی شد گفت: بیشتر مساحتی که در این ایستگاه آسیب دید مربوط به جنگل‌ها و درختان غیر مثمر بود

معضل آتش سوزی باغات همچنان یک تهدید برای شهرستان میناب بوده و عدم برخورداری از تجهیزات کافی موجب شده آتش سوزی‌ها به سرعت گسترش یابد و خسارات سنگینی به باغات و اراضی میناب وارد کند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=2608
  • کد خبر : 2608
  • نویسنده : روح الله رستاخیز
  • منبع خبر : تسنیم
  • 1500 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.