تاریخ انتشار : 23 آبان 1400 - 19:45

آخرین جزئیات از زمین لرزه امروز درهرمزگان/ دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به زلزله‌زدگان

آخرین جزئیات از زمین لرزه امروز درهرمزگان/ دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به زلزله‌زدگان
در پی وقوع زلزله‌ شدید در هرمزگان، تیم‌های ارزیاب و امدادی جهت کمک‌رسانی و آغاز بررسی خسارات احتمالی این زمین‌لرزه به کانون زلزله اعزام شدند.

مختار سلحشورمدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان ، افزود: زلزله ای با قدرت ۶٫۴ در مقیاس ریشتر در ساعت ۱۵:۳۶ رخ داد و در کوه گنو هم احساس شد.

وی با بیان اینکه این زلزله به شدت در بندرعباس، میناب، رودان و جزیره قشم احساس شده است، تصریح کرد: گزارش های مردمی از میزان شدت خرابی ها خبر می دهد، اما جهت بررسی و ارزیابی دقیق اکنون تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند.

سلحشور با اشاره به اینکه میزان خرابی و وسعت آن بزودی اطلاع رسانی می شود، اضافه کرد: ستاد بحران در آماده باش کامل به سر می برد.

بخشدار : برخی منازل بخش فین بندرعباس بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده اند

بخشدار فین بندرعباس گفت: برخی منازل در این بخش بر اثر زمین لرزه عصر امروز بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده اند و خانواده های بسیاری از این آسیب ها متاثر شده اند.

غلامرضا رفیعی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هنوز برای اعلام آماری منازل آسیب دیده زود است اما می توان گفت ۲ خانه در شهر فین به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شده اند.

وی ادامه داد: هم  اکنون نیز از روستای ذرتو گزارش می رسد که منازل این روستا آسیب بسیاری دیده اند و باید منتظر دریافت اطلاعات بیشتر از گروه های ارزیاب ماند.

وی اضافه کرد: منازل در شهر فین با جمعیت سه هزار و ۴۰۰ نفر، روستای رضوان با پنج هزار و ۸۰۰ نفر، سرزه با ۸۰۰ نفر، مزرا با حدود ۶۰ نفر، گهره و چلو و دوین ۶۰۰ نفر بیشترین آسیب را در زمین لرزه دیده اند.

بخشدار فین اشاره کرد: این بخش با ۱۳۰ روستا دارای افزون بر ۱۸ هزار نفر جمعیت است.

پس‌لرزه ها در هرمزگان ادامه دارد

پس از زلزله ۶٫۴ ریشتری بعد از ظهر امروز در هرمزگان، تاکنون ۱۹ پس لرزه نسبتا شدید نیز در این منطقه رخ داده است.

دستور رئیس‌جمهور در پی وقوع زمین‌لرزه

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیئت دولت و پس از اطلاع از وقوع زلزله در برخی استانهای جنوبی کشور از تمام دستگاه‌های مسئول استان هرمزگان و همچنین در صورت نیاز استان‌های همجوار و نیز وزارتخانه‌های مسئول خواست در اسرع وقت و با اولویت امدادرسانی، رسیدگی به وضعیت منطقه را پیگیری کنند.

رئیس جمهور همچنین از معاون اول خود خواست در سریع‌ترین زمان ممکن با حضور در محل وقوع زلزله از نزدیک مسائل و مشکلات ناشی از آن را بررسی کند تا مردم احساس آرامش و امنیت داشته باشند و اطمینان پیدا کنند که امدادرسانی به موقع و به خوبی انجام می‌شود.

استاندارهرمزگان : سالن‌های سرپوشیده برای اسکان مردم آماده شده اند

بخوانید :  مسکن مهر بنیان سازان میناب و مالباختگان معترض

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به شدت زمین لرزه و پس لرزه‌ها نمی‌توان به کسی توصیه کرد در منازل بمانند و به همین جهت سالن‌های سرپوشیده برای اسکان مردم آماده شده است.

مهدی دوستی یکشنبه شنبه پس از بازدید مناطق زلزله زده فین بندرعباس افزود: این حق را به مردم می‌دهیم که شب را در منازل خود حضور نداشته باشند، به بخشداران هم گفته شده شرایط را برای حضور مردم در فضای باز آماده کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون در روستای رضوان بخش فین شهرستان بندرعباس هستیم که کانون اصلی زمین لرزه است.

وی اضافه کرد: برلساس بررسی های میدانی خسارت‌ها بیشتر ریزش دیوارها بوده است و منازل مردم سالم بوده و تلفات جانی از این بخش گزارش نشده است.

استاندار هرمزگان افزود: نیروی انتظامی در شهر بندرعباس جهت تامین امنیت مردم در خیابان ها، پارک‌ها و محوطه‌های عمومی هستند حضور دارد.

به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی ۶.۴ در مقیاس امواج درونی ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه امروز یکشنبه ۲۳ آبان ماه، در عمق ۱۵ کیلومتری شهر فین در هرمزگان را لرزاند که این زمین لرزه تا کنون چند پس لرزه به دنبال داشته است.

یک فوتی در پی زلزله در بندرعباس

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون ۲۷ نفر بر اثر زلزله مصدوم و به به بیمارستانها مراجعه کرده اند که ۱۴ نفرشان مرخص شده اند.
دکتر نوروزیان افزود: جراحت‌ها جزئی است و این افراد بیشتر بر اثر عجله در خروج از منزل مصدوم شده اند.
تاکنون یک نفر بر اثر سقوط تیر برق در بندرعباس جان باخته است

احتمال سونامی در منطقه کم است

ایرج روحی، رئیس پایگاه اطلاعات لرزه‌ای مرکز لرزه‌نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران نیز در خبری با بیان اینکه این دو زلزله نزدیک به گسل «زاگرس بلند» بوده است و احتمال می‌رود که زمین‌لرزه اصلی در این استان بوده است، اظهار داشت: سابقه‌ای ندارد که در این منطقه سونامی رخ دهد و احتمال اینکه در این منطقه سونامی رخ دهد، کم است.

وی افزود: اگر این زمین لرزه در دریای عمان بود، احتمال سونامی وجود داشت.

تاسیسات آبی هرمزگان در پی وقوع زلزله آسیب ندیدند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: تاسیسات آبی هرمزگان در پی وقوع زلزله آسیب ندیدند.

وی ادامه داد: سدهای شمیل و نیان، سد استقلال میناب، سد سرنی، تصفیه خانه میناب و چاه های آب شرب پایین دست شمیل و نیان در بررسی اولیه مشکلی ندارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: خط انتقال آبرسانی به بندرعباس نیز کاملا سالم است و در حال تامین آب مردم بندرعباس و روستاهای مسیر است.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=6651
  • کد خبر : 6651
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 2661 بازدید
  • ۲ دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0
  1. خدا رحم کنه فقط،🤲

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.