تاریخ انتشار : 11 اسفند 1398 - 21:30

فاجعه کم‌آبی در روستاهای بخش توکهور/ استفاده مردم از آب‌های غیربهداشتی

فاجعه کم‌آبی در روستاهای بخش توکهور/ استفاده مردم از آب‌های غیربهداشتی
به دلیل خشک شدن چاه‌های مجتمع آبرسانی توکهور، ۶ روستای این‌ منطقه با مشکل تامین آب شرب مواجه شده‌اند و مردم به ناچار آب غیر بهداشتی استفاده می‌کنند.

به گزارش صدای میناب ؛ خشک شدن چاه‌های مجتمع آبرسانی توکهور‌ تاثیر زیادی بر اوضاع مردم گذاشته بطوری که بیش از ۶ هزار نفر از اهالی توکهور را با بحران روبرو کرده است.

مجتمع آبرسانی توکهور شامل دوحلقه چاه بوده که از سال ۹۶ با افت فشار آب مواجه شد؛ اما با خشک شدن چاه‌های این مجتمع، روستاها و محلات پایین دست بخش توکهور با بحران بی آبی روبه‌رو شده‌اند.

این درحالی است که؛ مسئولین قول پیگیری و کف شکنی این دو چاه را دادند اما با گذشت دو سال ‌و با وجود قول‌های فراوان برای رفع این مشکل، هیچ گونه اقدام قابل توجهی برای تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی مردم این روستاها نشده است.

متاسفانه به دلیل فقدان آب شرب اهالی توکهور مجبور به استفاده از آب روغنی و غیر‌بهداشتی چاه‌های کشاورزی هستند که این‌ امر امکان ابتلا به بیماری‌های عفونی را افزایش می‌دهد و از طرفی با نزدیک شدن به فصل بهار و تابستان بحران بی آبی تشدید و شرایط را از گذشته دشوارتر می کند.

یکی از شهروندان ساکن توکهوراظهار داشت: در این مدت که با بحران بی آبی مواجه هستیم بارها مشکل به مسئولین مربوطه رسانده شده اما متاسفانه پیگیر حل مشکل آب نشده‌اند و بعد از گذشت‌ دو سال مشکل بی آبی همچنان پا برجاست. 

وی تصریح کرد: مسئولین محترم هر چه سریع تر فکری به حال این وضعیت تاسف بار بکنند.

رضا بلوچی دهیار روستای چاه دراز توکهور ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف اداره آب و فاضلاب روستایی بیان داشت: فرسودگی شبکه آب رسانی و انشعاب غیرمجاز هم از دلایل کمبود آب در منطقه است که متاسفانه دهیاران مجبور هستند از بودجه عمرانی که باید صرف آبادانی روستا شود صرف کارهای آبرسانی کنند. 

بخوانید :  آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در میناب + فیلم

‌مهدی دهقانی بخشدار توکهور هم با بیان اینکه وظیفه ما فقط پیگیری است اظهار داشت: از سه ماه پیش پیگیری‌های شفاهی و کتبی را انجام دادیم ولی متاسفانه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان تا کنون به وعده‌های خود عمل نکرده است. 

بخشدار توکهور تصریح کرد: از مسئولین اداره آب و فاضلاب درخواست می‌کنیم هر چه سریع به مشکل مردم رسیدگی کنند که ما با اعتراض شدید اهالی روبرو هستیم.

آب شرب یکی از اصلی ترین نیازها و دغدغه‌های مردم توکهور است که با غفلت مسئولان اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان میناب و استان هرمزگان همچنان در پیچ و خم وعده‌های مسئولین قرار دارد.

بخش توکهور با جمعیت ۳۰ هزار نفر در فاصله ۶۰ کیلومتری مرکز شهرستان میناب قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=1088
  • کد خبر : 1088
  • نویسنده : روح الله رستاخیز
  • منبع خبر : تسنیم
  • 1205 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.