تاریخ انتشار : 15 آبان 1400 - 13:06

شناسایی و دستگیری کلاهبرداران ۱۰۰ میلیاردی ملکی در هرمزگان

شناسایی و دستگیری کلاهبرداران ۱۰۰ میلیاردی ملکی در هرمزگان
فرمانده انتظامی استان از دستگیری دو زوج محکوم متواری به اتهام ۱۰۰ میلیارد کلاهبرداری به شیوه و شگرد پیش فروش و واگذاری آپارتمان مسکونی طی یک عملیات منسجم اطلاعاتی و پلیسی خبرداد.

سردار غلامرضا جعفری صبح امروز (۱۵ آبان ماه)، با اعلام این خبر گفت: در پی وصول پرونده های متعددی مبنی بر کلاهبرداری و انتقال مال غیر تعداد زیادی واحد مسکونی در شهرستان بندرعباس، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: طی اقدامات گسترده فنی، پلیسی و اطلاعاتی محرز شد یک زوج کلاهبردار به بهانه واگذاری آپارتمان و پیش فروش آن، مقادیر قابل توجهی وجه نقد از شکات دریافت و بدون اطلاع آنها تسهیلات بانکی اخذ کرده و از سال ۹۲ تاکنون متواری شده اند.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: متهمان در دادگاه‌های کیفری و حقوقی هر کدام به چندین فقره حبس شامل ۷ و ۴ سال و جزای نقدی به میزان ۱۱میلیارد ریال و رد مال به شکات محکوم شده بودند.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: طی یک سال رصد اطلاعاتی و اقدامات گسترده فنی محل اختفاء نامبردگان در استان تهران شناسایی و مشخص شد متهمان محل سکونت خود را هر چند ماه یکبار جابجا کرده و از تلفن همراه به ندرت استفاده می کنند و یا از خطوط بی نام و متعلق به افراد غیر استفاده می کنند.

سردار جعفری بیان کرد: نهایتا پس از شناسایی محدوده اختفاء محکومین متواری اکیپی از مأموران با اخذ نیابت قضائی به استان تهران اعزام و طی تعقیب و مراقبت سه روزه در چندین نقطه محل تردد و اختفاء شناسایی شده، متهمان را در حالی که از یک آپارتمان خارج و بصورت پیاده در خیابان در حال حرکت بودند شناسایی و طی عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی بندرعباس دلالت دادند.

بخوانید :  خلیج فارس مواج می‌شود/دمای هرمزگان کاهش می‌یابد

فرمانده انتظامی هرمزگان با تأکید بر اینکه طی بررسی های صورت گرفته تاکنون مشخص شده متهمان مذکور در دادسراهای کیفری و حقوقی حدود ۲۳۰ نفر شاکی دارند، خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های اولیه به ۴ فقره کلاهبرداری ملکی با ارزشی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال معترف شده اند و تلاش جهت شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=6562
  • کد خبر : 6562
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایسنا
  • 972 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.