تاریخ انتشار : 25 دی 1401 - 14:34

سرانجام کارخانه متروکه آبلیموگیری میناب به کجا می‌رسد؟

سرانجام کارخانه متروکه آبلیموگیری میناب به کجا می‌رسد؟
معاون توسعه تعاونی ها و تشکل های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: برداشتن موانع پیش روی تشکل های تعاون روستایی در راستای افزایش اثربخشی و کارآمدی آنها در دستور کار سازمان و وزارت جهاد کشاورزی است.

رضا نامنی صبح امروز (۲۵ دی ماه) در بازدید از آخرین وضعیت کارخانه آبلیموگیری میناب و اقدامات صورت گرفته از این کارخانه متروکه، افزود: سازمان تعاون روستایی در تلاش است به رسالت خود در راستای توسعه بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان عمل کند.

وی با اشاره به محدودیت‌های بسیار در تعاون روستایی اظهار کرد: علیرغم این محدودیت‌ها این سازمان همواره به رسالت خود در راستای توسعه بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان بوده که به عنوان نمونه خریدهای تضمینی پیاز و یا خرید توافقی لیمو از جمله اقدامات سازمان تعاون روستایی در این استان بوده است.

نامنی بیان کرد: برداشتن موانع پیش روی تشکل های تعاون روستایی در راستای افزایش اثربخشی و کارآمدی آنها در دستور کار سازمان و وزارت جهاد کشاورزی است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های روستائی هرمزگان نیز در این بازدید با بیان اینکه این کارخانه چند دهه قبل از واحدهای تولیدی بنام کشور بود، تصریح کرد: کارخانه آبلیمو گیری اتحادیه مرکزی میناب متاسفانه از سال ۸۶ تاکنون بنا به دلایل مختلف از جمله بیماری جاروی جادوگر و کمبود لیمو بلااستفاده مانده و از چرخه تولید خارج شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: به دنبال راه اندازی کارخانه تولید پکتین از لیمو با همکاری شرکت های دانش بنیان در این شهرستان هستیم.

به گزارش ایسنا، کارخانه آبلیموگیری میناب در دهه ۶۰ با مشارکت اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی کشاورزی ایران و اتحادیه تعاونی روستایی میناب راه اندازی و نقش مهمی در تولید اشتغال و افزایش کشت باغات لیمو در شرق هرمزگان داشته است.

بخوانید :  ثبت بیشترین بارش باران کشور در هرمزگان/ سرمای پرفشار تا کی میهمان هرمزگان است؟
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=9018
  • کد خبر : 9018
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایسنا
  • 516 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.