تاریخ انتشار : 22 آبان 1401 - 11:08

خطرناک‌ترین آفت گیاهی در کمین مرکبات هرمزگان است

خطرناک‌ترین آفت گیاهی در کمین مرکبات هرمزگان است
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: مگس میوه مدیترانه‌ای به عنوان خطرناک‌ترین نوع آفت در باغ‌های مرکبات و مگس میوه انبه، در هرمزگان مشاهده شده و محصول باغداران استان را در معرض تهدید جدی قرار داده است.

عبدالرضا اشرف منصوری افزود: بیشترین مشاهده آفت مگس میوه مدیترانه‌ای که می‌تواند به ۳۰۰ گونه گیاهی آسیب بزند در سیاهو و حاجی آباد است که این مناطق از مهمترین مراکز تولید مرکبات استان هستند.

وی یادآور شد: در حال حاضر جمعیت غالب آفت مگس میوه انبه بیشتر است و هشدارهای لازم به باغداران داده شده و اقدامات مقابله‌ای نیز متناسب با امکانات موجود انجام شده است.

اشرف منصوری تصریح کرد: این آفت ها موجب تولید کِرم در میوه، ریزش میوه و تغییر شکل میوه و تاثیر منفی آن بر بازار پسندی محصول می شوند.

این مسئول حوزه کشاورزی استان هرمزگان درباره اقدامات انجام شده نیز اظهار داشت: موضوع یاد شده به صورت رسمی به مدیریت بحران استانداری و مدیریت پدافندغیرعامل استان اطلاع داده شده است و تجهیزات مقابله ای و سموم لازم نیز در اختیار کشاورزان و باغداران قرار گرفته است.

وی به باغداران توصیه کرد: با از بین بردن علف های هرز، جمع آوری سریع میوه های ریخته شده زیر درختان و دفن آنها در عمق ۵۰ سانتیمتری خاک، شخم زمستانی برای از بین بردن شفیره و سمپاشی، برای مهار و از بین بردن این آفت ها و جلوگیری از خسارت سنگین کمک کنند.

وی درباره منشاء این آفت ها نیز گفت: نمی توان مبداء خاصی را برای آنها تعیین کرد اما استان‌های فارس، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و کرمان به عنوان همسایگان هرمزگان می‌توانند مبادی ورودی این آفت‌ها باشند.

اشرف منصوری یادآور شد: انتقال میوه از سراسر کشور به هرمزگان برای صادرات نیز می تواند از دیگر عوامل احتمالی ورود آفت به استان باشد.

بخوانید :  نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس: دانشگاه مکران در میناب احداث شود
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=8872
  • کد خبر : 8872
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 457 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.