تاریخ انتشار : 23 آذر 1399 - 11:35
رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب خبر داد :

جدال ۲۹ روزه پیرمرد ۷۸ ساله «بشاگردی» با کرونا

جدال ۲۹ روزه پیرمرد ۷۸ ساله «بشاگردی» با کرونا
رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب از جدال سخت پیرمرد بشاگردی با کرونا و شکست این بیماری پس از ۲۹ روز در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب خبر داد.

دکتر محمد مورخ رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب افزود : پس از تشخیص قطعی بیمار ۷۸ ساله اهل و ساکن بشاگرد به کرونا تحت درمان پزشکان و متخصصان عفونی بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب قرار گرفت که پس از ۲۹ روز مقابله با بیمار کرونا را شکست داد و جان سالم به در برد.

در ادامه دکتر زهرا معلمی متخصص عفونی بیمارستان میناب در توضیح چگونگی روند درمان این بیمار اظهار داشت: از آنجائیکه بیمار با درگیری ریه بالای ۶۵ درصد جهت درمان به بیمارستان مراجعه نموده بود و سچوریشن (اکسیژن خون) ۶۵ درصد بود بلافاصله دستور بستری بیمار در بخش آی.سی.یو کووید داده شد.

وی افزود: بیمار در مدت ۱۰ روز ابتدائی بستری به درمان بصورت نسبی جواب مثبت نشان می داد لذا از آنجائیکه هنوز درگیری ریه داشت با کمک داروهای رمدیسیور، کلترا، اینترفرون و دیگر داروهای مکمل، درمان ادامه داشت که متاسفانه پس از ۱۵ روز درگیری ریه با حمله شدید کرونا مواجه شد که باعث کاهش سطح هوشیاری و دچار ارست (arrest) قلبی شد.

این پزشک متخصص عنوان کرد: شرایط بیمار بسیار بحرانی بود که به ناچار متوسل به احیاء بیمار و استفاده از دستگاه اینتوبه شدیم و در مدت ۴ روز تحت اینتوبایسون به کمک و تزریق داروها ی کورتون و (ivig) در چندین مرحله نشان از بهبود علائم بیماری ظاهر گردید و از دستگاه اینتوبه ( دستگاه تنفس مصنوعی ) جدا و با کمک اکسیژن روند تنفس بیمار دامه داشت.

معلمی گفت: کهولت سن بیمار مانع از تجویز بسیاری از داورها به بیمار می شد و متاسفانه در ۲۲ روز بستری بیمار مجدد کاهش سطح هوشیاری پیدا کرد که با کمک عمل احیاء ( cpr) بیمار از مرگ دوباره نجات و ادامه درمان در بیمار از سر گرفته شد.

بخوانید :  پرداخت بیش از چهار میلیارد تومان صدقه در هرمزگان

متخصص عفونی بیمارستان میناب اضافه کرد: بهبود و برگشت به زندگی در این بیمار به لحاظ کهولت سن ضعیف بود و بیمار در مرحله سوم درمان و مقاومت بسیار عالی در مقابله با ویروس منحوس کرونا جای بسیار خوشحالی بود و  خوشبخاتانه درکمال ناباوری بیمار در روز ۲۶ بستری پس از انجام سی.تی.اسکن نشان از درگیری کم ریه داشت که بیمار به بخش کووید منتقل و پس از ۲۹ روز بستری و جدال با کرونا از مرگ حتمی نجات یافت.

وی با ابراز رضایت از روند درمان در این بیمار گفت: یکی از مهمترین و زیباترین بخش این اتفاق اراده قوی در مقابله با مشکلات منجمله کرونا بود که لطف الهی شامل حال این بیمار گردید و به زندگی دوباره برگشت.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=3389
  • کد خبر : 3389
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 1460 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.