تاریخ انتشار : 12 دی 1400 - 13:53
کارشناس پیش بینی هواشناسی هرمزگان:

تا سه شنبه هرمزگان بارانی است

تا سه شنبه هرمزگان بارانی است
کارشناس پیش بینی هواشناسی استان هرمزگان گفت: بارش باران در مناطق شرقی استان و نیمه شرقی استان کماکان تا ظهر سه شنبه ۱۴ دی، تداوم خواهد داشت و این موج بارشی سه شنبه شب از استان خارج خواهد شد.

مجتبی حمزه نژاد در خصوص پیش بینی وضعیت جوی ودریاییش استان هرمزگان، افزود: طی امروز یکشنبه ۱۲ دی، در غالب نقاط کشور و استان هرمزگان فعالیت سامانه بارشی فعال پیش بینی می شود که سبب بارش قابل ملاحظه باران، رعد و برق گاه تگرگ در سراسر استان می شود.

وی ادامه داد: این بارندگی آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و طغیان رودخانه ها را به همراه خواهد داشت.

حمزه نژاد با اشاره به اینکه دریا نیز در این مدت با افزایش باد لحظه ای نسبتاً مواج خواهد شد، اظهار کرد: توصیه می شود شناورها از تردد دریایی خودداری نمایند و از ترددهای غیر ضرور جاده ای و شهری، صعود به ارتفاعات و دریاروی خودداری و  تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی بیان کرد: روز دوشنبه ۱۳ دی، طی ساعات صبح ابتدا بارشها در غرب استان و جزایر خلیج فارس کاسته و قطع خواهد شد و تا ساعات ظهر دوشنبه، بارش در مناطق مرکزی و شمالی استان نیز به اتمام می رسد.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان ادامه داد: بارش باران در مناطق شرقی استان و نیمه شرقی استان کماکان تا ظهر سه شنبه ۱۴ دی، تداوم خواهد داشت و این موج بارشی سه شنبه شب از استان خارج خواهد شد.

وی اضافه کرد: از نظر دمایی طی امروز کاهش دمای بیشینه و طی فردا دوشنبه، کاهش دمای کمینه ( ۲ تا ۴ درجه سلسیوس) در نیمه غربی استان پیش بینی می شود. بامداد سه شنبه در سراسر نقاط استان کاهش دمای کمینه (۳ تا ۶ درجه سلسیوس) مورد انتظار است.

بخوانید :  کشف 400 کیلو تریاک در پوشش خیار سبز
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=7272
  • کد خبر : 7272
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایسنا
  • 1221 بازدید
  • يک دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0
  1. خیلی باران خوشی انشالله که خسارت وارد نکنه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.