تاریخ انتشار : 30 بهمن 1399 - 15:38

افت قیمت پیاز؛ اشک کشاورزان مینابی را درآورد + فیلم

افت قیمت پیاز؛ اشک کشاورزان مینابی را درآورد + فیلم
افت قیمت محصول پیاز در بخش توکهور میناب باعث گلایه کشاورزان این منطقه شده و نیاز است مسئولان برای جلوگیری از ضرر این قشر زحمتکش چاره‌ای بیندیشند.

 کشاورزان منطقه توکهور در شرایط سخت اقتصادی از ابتدای سال به‌امید اینکه بتوانند با فروش محصولات خود نیازهای زندگی خود را تأمین کنند مشغول به آماده سازی زمین‌های خود شدند‌‌. اما در زمان برداشت افت قیمت آنان را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

یکی از پیازکاران توکهوری از قیمت پایین خرید پیاز گلایه کرد و گفت: برای تولید محصول پیاز ‌۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ام اما قیمت پایین سبب شده محصول بر زمین بماند.

این کشاورز مینابی با بیان اینکه هزینه‌های زیادی برای تولید این محصول متحمل شدم اما نتوانسته‌ایم هزینه‌هایم را جبران کنم گفت: قیمت پایین خرید محصول هزینه‌ها را جبران نمی‌کند و از مسئولین خواهشمندیم اقدامی جهت رفع این مشکل پیازکاران توکهور انجام دهند.

بسیاری از پیازکاران به امید افزایش قیمت، محصول خود را برداشت‌نکرده‌اند؛ اما با گرم شدن هوا افزایش میزان خسارت و از بین رفتن محصول نیز وجود دارد و البته این چیزی است که پیازکاران‌ بخش توکهور سال گذشته آن را تجربه کردند.

عباس‌مویدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب در گفت‌وگویی که چند روز قبل در خصوص افت قیمت پیاز داشت، گفت: به دلیل اینکه قیمت پیاز در سال‌های قبل بالا بود بسیاری از کشاورزان علیرغم توصیه‌ها و تأکیدات ما اقدام به کشت بیشتر نسبت به سال‌های قبل کردند و همین امر موجب شده قیمت پیاز افت کند.

وی یادآور شد: کمیسیون کشاورزی مجلس سفری به شرق استان داشتند موضوع افت قیمت پیاز مطرح و مقرر شد که سازمان امور اراضی و متولی امر صنعت معدن و تجارت ورود کنند و قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شود.

بخوانید :  توزیع هوشمند کالاهای اساسی از هفته آینده در هرمزگان

برداشت پیاز در این منطقه از دی ماه شروع و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد، بخش توکهور با ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصولات سبزی و صیفی، قطب کشاورزی خارج از فصل هرمزگان به شمار می‌رود.

گزارشگر: روح الله رستاخیز 

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=3888
  • کد خبر : 3888
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : تسنیم
  • 2244 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.