تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1399 - 16:40

آفساید ۱۲ساله مسئولان ورزش در استادیوم ۱۰ هزار نفری میناب

آفساید ۱۲ساله مسئولان ورزش در استادیوم ۱۰ هزار نفری میناب
استادیوم ۱۰ هزار نفری در نزدیکی روستای حاجی خادمی یکی از پروژه‌های مصوب دولت دهم در شهرستان میناب است که این استادیوم ورزشی با گذشت بیش از ۱۲سال همچنان متوقف مانده است.

ساخت سالن های وزرشی و یا ورزشگاه ها در حوزه ورزش، زمینه ساز ایجاد شور و نشاط  در جامعه است که در برخی از شهرستان های کشور سال هاست با بی توجهی به این کمبود ها شور و نشاط را در جوانان دور ساخته اند و یا بسیاری از تیم ها و یا باشگاه های ورزشی به دلیل نبود امکانات و زیرساخت های ورزشی از ادامه فعالیت باز مانده اند.

ورزشگاه ۱۰ هزار نفری شهرستان میناب و برخی از امکانات ورزشی در این شهرستان که بیش از ۱۰سال بر اثر غفلت مسئولان رها شده اند دستخوش وعده های بی حاصل مسئولان در این حوزه برای جوانان و ورزشکاران شده است که می توان به آن پرداخت.

مطالبه ساخت ورزشگاه به رئیس دولت نهم ودهم در سفر به میناب

مردم میناب در زمان سفر رئیس دولت نهم و دهم به شهرستان، خواستار توجه به قشر جوان و ورزشکار شهرستان شدند و با گلایه از نبود زیر ساخت های ورزشی، از شخص رییس جمهور سابق ساخت یا ورزشگاه را در میناب مطالبه کردند که البته مورد توجه هم قرار گرفت.

رئیس دولت نهم و دهم به این مطالبه جوانان و ورزشکاران چراغ سبز نشان داد و ساخت یک ورزشگاه ۱۰ هزار نفری را هدیه دولت به ورزشکاران وجوانان شهرستان میناب عنوان کرد.

در آن سالها پس از مطالعه این پروژه روند اجرای این پروژه آغاز شد که برای ساخت و تکمیل آن ۱۲ میلیارد تومان درنظر گرفته شده بود و از این میزان  اعتبار ۲ میلیارد تومان برای ساخت فاز اول که شامل چمن ،سکو، رختکن و سرویس های بهداشتی بود تخصیص پیدا کرد.

۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی روند ساخت پروژه تا پایان دولت نهم ودهم

پس ازانجام مراحل ساخت این پروژه توسط پیمانکار توانسته بودند که با همه مسائل و مشکلات در امر ساخت ،این پروژه تا پایان دولت نهم و دهم ۲۰ درصد بر اساس گفته مسئولان وقت پیشرفت فیزیکی داشته باشد که نتیجه کار هم برای همه مردم مشخص بود.

اما پس از تغییر دولت نهم و دهم این پروژه که نیاز به تامین اعتبار برای ادامه ساخت داشت متوقف شد و یاس و نا امیدی را در دل جوانان و ورزشکاران این شهرستان برای ادامه اجرای روند ساخت این پروژه گذاشتند که از آن پس وعده های بی حاصل مسئولان استانی و شهرستانی و کشوری جایگزین در روند ساخت پروژه شد.

توقف این پروژ ازچشم رسانه ها وخبرنگاران برای پیگیری مخفی نماند

ورزشگاه ۱۰ هزار نفری میناب که جزء پروژه های ملی این شهرستان محسوب می شود پس از متوقف ماندن در روند ساخت، هرگز از چشم رسانه های مخفی نماند و با انتشار اخباری متفاوت خواهان توجه مسئولان برای ادامه کار برای ساخت پروژه بودند.

با وجود پیگیری های متعدد رسانه ها در خصوص این پروژه مسئولان وقت در شهرستان و یا استان پاسخ های فراوان دادند که با گذشت سالها از این پاسخ ها هنوز اقدام به خصوصی بر روی زمین این پروژه صورت نگرفته و در حد خاک برداری از این پروژه متوقف مانده است.

 عدم رضایت مقام مسئول  وزارت ورزش از ساخت ورزشگاه متناسب با جمعیت شهرستان

« ژاله فرامرزیان » معاون توسعه و منابع وزارت ورزش وجوانان در در مورخ ۱۶  بهمن ۹۷ که به شهرستان میناب نیز سفر کرده بود در حاشیه بازدید از پروژه های ورزشی، ساخت این ورزشگاه را متناسب با جمعیت شهر میناب ندانست  و خواستار این بود تا با تغییر جانمایی  این ورزشگاه در نقطه ای دیگر برای  ساخت دهکده ورزشی اقدام کنند.

وی افزود: بر فرض اینکه ۳۰ میلیارد تومان هزینه نیز برای ساخت این ورزشگاه در نظر گرفته شود اما وضعیت منطقه و جانمایی صورت گرفته برای اجرای پروژه ورزشگاه ۱۰ هزار نفری میناب در مکان فعلی مناسب نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان افزود: با همین مقدار هزینه ای که در گذشته برای این مکان صورت گرفته می‌توانستید چند سالن ورزشی را در دیگر نقاط شهرستان احداث کنید.

بخوانید :  کشف 400 کیلو تریاک در پوشش خیار سبز

وی تصریح کرد: مسئولان شهرستانی در صورت احداث ورزشگاه ده هزار نفری در مکان فعلی با چالش های جدی روبرو خواهند شد.

فرامرزیان گفت: برای شهری به جمعیت ۱۰۰ هزار نفر مانند میناب بیش از ۵ هزار ببیننده را نمی توان پیش بینی کرد.

گفتنی است؛ در این بازدید محمد احمدی، معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب نیز قول مساعد جهت واگذاری زمین جدید برای اجرای پروژه ورزشگاه ده هزار نفری میناب را در مکانی متناسب با این موضوع داد.

این در حالی است که کریمی، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور اول آبان ماه در سفر به هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص پروژه استادیوم ۱۰ هزار نفری میناب اظهار کرد: این پروژه در سال ۹۱ شروع شده اما پیشرفت چندانی نداشته و توقع زیادی در سطح شهرستان میناب هم برای مسئولین و هم ورزشکاران ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور با اشاره به اینکه شهرستان میناب مستعد یک فضای ورزشی خوب برای جوانان ورزشکار به‌خصوص در فوتبال دارد افزود: به این جمع‌بندی رسیدیم که اگر بخواهیم تمام پروژه را تکمیل کنیم ازنظر اعتباری و اجرایی حداقل ۵ تا ۶ سال زمان می‌برد، بنابراین پروژه را به دو فاز تقسیم کردیم.

کریمی ادامه داد: فاز اول برای قسمت ورزشی و قسمت دوم برای تکمیل سکوها تا ظرفیت ۱۰ هزار نفر برای تماشاچیان و قسمت اداری و فضاهای زیر سکوها تعیین شده است.

وی همچنین گفت: فاز اول شامل ۸ هزار مترمربع زمین چمن مصنوعی استاندارد، پیست دوومیدانی استاندارد، نور کافی، دو رختکن برای دو تیم میزبان و میهمان، رختکن برای داوران، سرویس بهداشتی، خدمات جنبی برای ورزشکاران و تماشاچیان و ایجاد سکو برای دو هزار نفر تماشاچی به‌زودی شروع می‌شود و قول داده‌ایم تا دهه فجر سال آینده تکمیل شود و به تهران که بروم حتماً مناقصات آن را برگزار می‌کنیم.

کریمی با بیان اینکه مابقی سکوهای تماشاچیان در سال‌های بعد انجام می‌شود چراکه زمان و هزینه بالایی لازم دارد، اضافه کرد: اما خوشبختانه فاز اول پروژه ظرف ۷ الی ۸ ماه آماده می‌شود.

اما مسئولان شهرستان و استانی با این درخواست و یا پیشنهاد موافقت نکردند و برای ساخت این پروژه در این مکان مسر ماندند تا زمینه ساخت این ورزشگاه فراهم کنند.

تامین اعتبار ورزشگاه ۱۰ هزار نفری در دستور کار است

« محمد رضا داورزنی » معاون  توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورخ ۶ شهریور ۹۸ که همزمان با هفته دولت به شهرستان میناب سفر کرده بود در جمع خبرنگاران بیان کردکه قطار پیشرفت و ترقی کشور شتاب بیشتری گرفته و تلاش می شود تا با تامین اعتبار برای ساخت این ورزشگاه فاز اول این پروژه تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

این درحالی است که  با پایان سال ۹۸ وعده هیچ یک از مسئولان برای بهره برداری از فاز اول ورزشگاه عملی نشده است و همچنان در انتظار تحقق وعده مسئولان خواهیم بود.

فاز اول وزرشگاه ۱۰ هزار نفری میناب تا هفته دولت به بهره برداری می رسد

این آخرین اظهار نظر مسئولان استان هرمزگان در خصوص این پروژه بعد از دیدار با وزیر ورزش و جوانان است که در رسانه ها منشر شد که فریدون همتی استاندار هرمزگان و مدیر کل ورزش وجوانان استان در ملاقات با وزیر ورزش به این نتیجه رسیده اند که در زمینی که هیچ اقدامی صورت نگرفته چطور می توان در مدت زمان کمتر از ۴ ماه فاز اول این ورزشگاه را به بهره برداری رساند.

بنا بر این گزارش؛ورزشکاران مینابی برای حضور در اردوهای مسابقات نیازمند حمایت های مالی هستند تا بتوانند با کسب روحیه بیشتر شرایط خوبی را برای مدال آوری پیدا کنند، در صورتی که این ورزشکاران حامی مالی ندارند و با دست خالی برای استان وشهرستان وکشور افتخار آفرینی می کنند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=1768
  • کد خبر : 1768
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : هرمز
  • 775 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.