تاریخ انتشار : 03 اسفند 1399 - 13:36

۲ مورد کرونای انگلیسی در هرمزگان ثبت شد

۲ مورد کرونای انگلیسی در هرمزگان ثبت شد
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مشاهده و ثبت ۲بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته (انگلیسی) در استان را تایید کرد.

دکتر فاطمه نوروزیان گفت : این ۲نفر مسافرانی بودند که از امارات متحده عربی به فرودگاه قشم وارد شدند و هرچند افراد یاد شده گواهی تست منفی کرونا را از امارات به همراه داشتند اما با آزمایش و غربالگری مجدد در ایران، ابتلای آنان به کرونا تایید شد.

رییس روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: نمونه های گرفته شده از آنان به تهران ارسال شد و اکنون جواب مثبت بودن ابتلای آنان به کرونای انگلیسی رسیده است.

نوروزیان یادآور شد: از خانواده این ۲مبتلا هم تست گرفته شده که همگی منفی بوده اند، البته حال عمومی این بیماران خوب است و علائم خاصی ندارند، به همراه خانواده هایشان در قرنطینه هستند.

به گفته دکتر نوروزیان یکی از مبتلایان ۴۸ساله و ساکن جزیره قشم و نفر دوم ۲۴ساله و ساکن بندرلنگه است که هر ۲نفر به اتفاق خانواده در شهرهای خود در قرنطینه به سر می برند.

آخرین وضعیت رنگ بندی شهرهای هرمزگان

به گفته دکتر نوروزیان  شهرهای بندرخمیر، بندرلنگه، پارسیان، قشم، میناب، حاجی‌آباد، جاسک، هرمز و کیش استان هرمزگان، در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و شهرستان بستک به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در وضعیت نارنجی قرار داشته و شهرستان‌های ابوموسی، بندرعباس، رودان، بشاگرد و سیریک  نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

احتمال طغیان کرونا در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان وضعیت ایمنی استان نسبت به کرونا را شکننده دانست و نسبت به خطر طغیان دوباره کرونا در استان هشدار داد.

دکتر نوروزیان از مردم خواست با توجه به سرعت سرایت و خطر بیشتر کرونای جهش یافته، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش توجه داشته باشند و در محل های شلوغ حتما از ۲ماسک استفاده کنند.

بخوانید :  شناسایی ۵ بیمار مبتلا به سویه اُمیکرون در هرمزگان

وی تصریح کرد: در صورت بی توجهی به دستورالعمل هاو رفت و آمدهای غیرضروری، ممکن است هرمزگان در کوتاهترین مدت از وضعیت قرمز نیز عبور کرده و از خوزستان نیز بدتر شود.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=3905
  • کد خبر : 3905
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 1320 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.