تاریخ انتشار : 08 شهریور 1398 - 12:26

منتظر پاییز پر باران باشید

منتظر پاییز پر باران باشید
ایمان باباییان سرپرست پژوهشکده اقلیم‌شناسی اعلام کرد که در شهریور و مهر بارش طبیعی باران را خواهیم داشت اما این روال عوض می‌شود و در آبان‌ ماه بارش‌ها شدت گرفته و بیشتر از حد نرمال خواهد بود.

به گزارش صدای میناب ، ایمان باباییان با اشاره به نتایج آخرین نتایج مدل‌های هواشناسی، وضعیت بارش و دمای کشور را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد و اظهارکرد: بارش باران طی شهریور و مهر در محدوده نرمال پیش‌بینی می‌شود البته در این مدت بارش در استان‌های ساحلی خزر از جمله گیلان و بخش‌هایی از شمال غرب مثل اردبیل گرایش به کمتر از نرمال دارد.

وی با بیان اینکه دمای کشور در شهریورماه به‌طور کلی در محدوده نرمال خواهد بود، تصریح کرد: با این وجود بخش‌هایی از نوار غربی و جنوبی کشور با حدود یک درجه تا دو درجه سانتیگراد افزایش دما مواجه خواهند شد.

به گفته این اقلیم‌شناس، در مهر ماه میانگین دمای کشور حدود یک درجه سانتیگراد بیش از نرمال خواهد بود که این مقدار در شرق کشور به حدود دو درجه سانتیگراد می‌رسد.

باباییان در ادامه با اشاره به وضعیت بارش و دمای کشور در ماه دوم فصل پاییز اظهارکرد: انتظار می‌رود بارش آبان ماه در محدوده نرمال تا بیش از نرمال باشد. دمای هوا نیز در آبان قدری تعدیل می‌شود و وضعیت دما نسبت به میانگین بلندمدت در محدوده نرمال خواهد بود.

وی تأکید کرد که در ماه‌های شهریور تا آبان بارش در کشورهای همسایه ایران بیشتر در محدوده نرمال است و تنها در بخش‌هایی از ترکیه و قفقاز بارش‌ها کمتر از نرمال خواهد بود.

سرپرست پژوهشکده اقلیم‌شناسی در پایان با اشاره به اینکه بارش سال زراعی جاری تاکنون در سطح کشور نسبت به بازه زمانی مشابه بلندمدت ۸۷ میلی‌متر بیشتر بوده است، گفت: از آغاز سال زراعی جاری (مهرماه ۹۷) تاکنون در استان‌های ایلام، لرستان و گلستان بیشترین افزایش بارش را نسبت به نرمال داشتند

بخوانید :  ویژه بی خاصیت/ میناب فقط عنوان فرمانداری ویژه را یدک می کشد
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=589
  • کد خبر : 589
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایسنا
  • 1884 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.