تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1399 - 22:58
فرمانده مرزبانی استان هرمزگان :

جزئیات کشته شدن ۲ نفر به‌دلیل قاچاق «سوخت»/ کشف ۲۰۰ هزار لیتر گازوئیل در «میناب»

جزئیات کشته شدن ۲ نفر به‌دلیل قاچاق «سوخت»/ کشف ۲۰۰ هزار لیتر گازوئیل در «میناب»
فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از توقیف یک فروند موتورلنج حامل 200 هزار لیتر گازوئیل قاچاق و کشته شدن 2 نفر از مخلان اقتصادی در آب‌های داخلی خلیج فارس خبر داد.

حسین دهکی فرمانده مرزبانی استان هرمزگان  اظهار کرد: برابر منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تأکید سلسله مراتب مبنی بر مبارزه جدی و مستمر با قاچاقچیان سوخت، مرزداران شهرستان میناب مطلع شدند مخلان اقتصادی قصد دارند مقادیر بالایی سوخت را بوسیله موتورلنج از سواحل شهرستان میناب بارگیری و از مرزهای دریایی کشور خارج کنند.

وی افزود: مرزبانان در حین پایش نوار مرزی و گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی در ١۵ مایلی سواحل سیریک به چندین فروند شناور لنج حامل سوخت قاچاق که به صورت سازمان یافته در حین خروج از مرزهای آبی کشور بودند برخورد کردند.

دهکی تصریح کرد: قاچاقچیان که با مشاهده مامورین غافلگیر شده بودند به جهت فرار از چنگال قانون، اقدام به پرتاب سنگ، چوب، اشیای برنده و راکت‌های آتش زا با قدرت تخریب بالا به سمت مامورین و شناور های سازمانی نموده و سعی در آتش زدن شناور سازمانی و آسیب رساندن به عوامل گشت دریایی را داشته که در این راستا ماموران با استفاده از قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هوایی کردند.

این مقام ارشد مرزبانی استان هرمزگان با بیان اینکه قاچاقچیان به هشدارهای مرزبانان بی اعتنا بودند و با پرتاپ مستقیم راکت‌های آتش زا به سمت ماموران باعث مجروح شدن چند نفر از مرزبانان شدند، افزود: مرزبانان  با رعایت قانون به کارگیری سلاح به منظور متوقف ساختن شناور قاچاقچیان به سمت سیستم رانشی شناور تیراندازی، که با اصابت تیر به ۲ نفر از خدمه شناور قاچاقچیان، منجر به کشته شدن آنان می‌شود.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در ادامه با اشاره به توقیف یک فروند شناور موتورلنج در این عملیات، اذعان داشت: در بازرسی دقیق مرزبانان از شناور توقیفی مقدار ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل و ۱۳ عدد راکت آتش زا به ارزش ۲۸ میلیارد ریال کشف، ۱۱ نفر متهم نیز دستگیر که پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

وی با بیان اینکه سودجویان با هر ترفندی قصد انتقال سرمایه‌های ملی از کشورمان را دارند، افزود: این افراد پس از جمع آوری سوخت به صورت شبانه با حضور در نقطه صفر مرزی و حتی ورود به آب‌های مرزی کشورهای حاشیه خلیج فارس اقدام به فروش سوخت‌های جمع آوری شده به شناورهای خارجی می‌کنند.

دهکی تاکید کرد: در واقع قاچاقچیان، سوختی را که با زحمت فراوان در داخل کشور تولید می‌شود، با هدف درآمد نامشروع و سودجویی به آن سوی مرزهای آبی قاچاق می‌کنند و زمانی که توسط مرزبانان متوقف می‌شوند کلیه سوخت‌ها را در دریا تخلیه که آسیب‌های فراوانی را به محیط زیست و گونه‌های زیستی دریایی می‌زنند.

بخوانید :  قتل و تعرض به 3 دختر توسط یک‌ خواهر و برادر در تهران + فیلم

دهکی با اشاره به اینکه مرزبانی استان به هیچ وجه با مخلان اقتصادی و افرادی که اقتصاد کشور را مورد هدف قرار داده اند مماشات نخواهند کرد و در این راه شهدای زیادی تقدیم به نظام و انقلاب کرده است، خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق مرزی ساحلی استان رفتارهای غیر شایسته از جمله تعرض و تعدی به مرزبانان که جایگاه والا و قانونی در پاسداری از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دارند را از سوی برخی از اراذل و اوباش مشاهده می‌کنیم که شایسته مرزنشینان نمی‌باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه عده‌ای در فضای مجازی با مظلوم نمایی و انتشار اخبار و مطالب دروغین و تشویش اذهان عمومی مبنی بر اینکه مرزبانان افراد بی گناه که برای معیشت خود کار می‌کنند را به گلوله می‌بندد، می‌خواهند مرزبانان را در انظار عموم قاتل نشان داده که البته مرزبانی نیز در برخورد با این افراد با قاطعیت تمام همواره در صحنه حاضر است و ضمن دفاع از مرزنشینان و ساحل نشینان عزیز که سرمایه‌های اصلی مرزبانی هستند، با افرادی که بخواهند بر خلاف مقررات و قوانین هم به قاچاق بپردازند و در نهایت بسمت مامور قانون راکت آتش‌زا پرتاب و تعدی کنند بشدت و بدون اغماض برخورد خواهد کرد و امیدواریم با مجازات‌هایی که توسط مقام قضائی برای این افراد تعیین و اعمال می شود در آینده شاهد افزایش بازدارندگی مجازات‌ها و عدم ورود متخلفان به این حوزه باشیم.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: مرزبانی استان راضی به از دست دادن جان و آسیب رسیدن به هیچ انسان، حتی قاچاقچی هم نبوده، لیکن کسانی که بر خلاف قانون و با در دست گرفتن سلاح سرد و گرم در برابر ماموران قانون مقاومت می‌کنند باید عواقب خطای جبران ناپذیر خود را پیش بینی کنند.

این مقام ارشد مرزبانی استان هرمزگان در خاتمه با تاکید بر اینکه بطور جدی و قاطع جلوی قاچاق و بی امنیتی در مرزهای استان را می‌گیریم، تصریح کرد: کسی که به مامور نظام تعدی می کند، قانون آنان را شرور و مفسد امنیتی می‌داند، مرزبانان استان به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند، عده‌ای سودجو منافع ملی را به خطر بیاندازند و به تولید کالاهای اساسی کشور ضربه بزنند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=1802
  • کد خبر : 1802
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 1588 بازدید
  • ۴ دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0
  1. خبراتون خوبه ولی چرا باید حواتای جنوبی بیکار باشن با این همه نوقعیت شغلی ک تقدیم غیر بومیا میشه وقتی مدیران استان بهشون کار نمیدن مجبور میشن دست ب این کارا بزنن تا از گشنگی نمیرن ما جنوبی ها همیشه دغدغه بیکاری جوانا رو داریم بیاین تکلیف جوانان رو مشخص کنین این همه غیر بومی رو گذاشتن سرکار ولی جوانای جنوبی مجبور کردن دست ب هر کاری بزنن

  2. سوخت بری قاچاق نیست.اگر سرمایه ملی است پس چرا ملت ما در فقر وگرسنگی بسر میبرند.با احترام به مرزبانان ،اگر نیروی انتظامی و نظامی مخل تامین معیشت مردم (به استثنا مواد مخدر و مشروبات الکلی و متعلقات آن که زیان به مردم است)باشدوبخواهد با مردم برخورد کند مردم نیز با آنان برخورد خواهند کرد. والبته کشته شدن ۲تن از سوخت بران که توسط مرزبانی کشته شدند.عملا عمدی بوده و هردو نفر ناخدا وکمک ناخدا بودند.و تک تیر انداز دقیقا این دو نفر را مورد هدف قرار داده.وگرنه موتور لنج که در پایین لنج قرار دارد نه در کابین ناخدا.سوخت بری علاوه بر تامین مخارج زندگی برای کشور نیز ارز آوری را به دنبال دارد.و ارزی از کشور خارج نمیشود.بله چند نفر هستن که نمیخوان مردم حتی مایحتاج اولیه زندگیشون رو داشته باشند.وبا فقر مرد میخواهند بر آنان حکومت کنن.از فروش نفت توسط دولت هیچ چیزی حاصل از فروش به ملت نمیرسد. چه جوانان رشید و کم سن وسالی که توسط مرزبانی به رگبار بسته نشدند. عکس این عزیزان را که توسط مامورین کشته شدن ور صفحه انیستاگرام خواهیم گذاشت حدود سنی ۲۵ تا ۱۵ سال.

  3. هیچ یک از خبر که توسط مرزبانی منتشر شده واقعیت ندارد.چرا از فقر مردم سخنی نیست.چرا از معیشت مردم حرفی به میان نمیاورید.سوخت.نفت.حق ماست چون در کشور ماست،وما مثل شما دزد نیستیم،میخریم و میفروشیم.وچه بسا در این راه چه مستقیم وغیر مستقیم همه درامدی دارن.خودر فروش.قطعات خودرو.لوازم دریانوردی.آپاراتی.تعمیرگاه.بازار.و….،همه راضی و فقط سران مملکت ناراضی،چرا؟ جواب بدین.ایمیل هست واسه جواب شما.

  4. جناب فرمانده عرض کردن به طرف گشتیها سنگ پرتاب میکنن،آخه تو دریا سنگ کجا بود؟شما که دارین حقوق ماهیانه به اضای سنوات.عیدی.حق اولاد.بیمه رو دارین میگیرین باید هم چنین حرفحایی بزنین.اما افراد عادی جامعه باید از گرسنگی بمیرن؟نخیر جناب،زین پس جواب خون با خون اگه بخواین مخل امنیت معیشت مردم منطقه باشین.خودتون بهتر میدونید که سوخت بری هیچ گونه ضرری به ملت وحتی دولت هم نداره،چه بسا الان که تحریم هم هستیم،ولی چند نفر میخوان نقدینگی فروشش که مال کل ملت ایران هست رو به جیب مبارکشون بزنن.و از مرزبانان ونیروی انتظامی به عنوان بادیگاردشون استفاده میکنن.نیروی انتظامی شما باید منافع ملت رو در نظر بگیرین وخدمتدگزار ملت همانطور که در اساس نامه هست.نه اینکه برعکس عمل کنین.شما باید با مردم در یک جبهه باشین نه اینکه به دستور چند نفر که مملکت رو به تاراج گذاشتن روبه روی مردم قرار بگیرین.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.