تاریخ انتشار : 21 اردیبهشت 1404 - 21:24

میناب گرفتار در چرخه معیوب آسفالت و حفاری

میناب گرفتار در چرخه معیوب آسفالت و حفاری
آسفالت‌تراشی‌های زودهنگام و حفاری‌های بی‌موقع، به رویه‌ای تکراری در میناب بدل شده‌اند. در تازه‌ترین نمونه، کوچه‌های ۴۹ و ۵۰ محله شیخ‌آباد تنها چند هفته پس از آسفالت جدید، زیر تیغ حفاری رفتند.

بار دیگر در میناب شاهد تکرار یک صحنه تلخ و آشنا هستیم: آسفالت تازه، زیر تیغ لودر و بیل مکانیکی از هم می‌پاشد؛ گویی توسعه شهری در میناب، به جای پیشرفت، دور باطلی از ساخت و تخریب است.

آسفالتی که هنوز بوی قیر آن در فضا پیچیده، چند هفته بعد زیر تیغ لودرها و ماشین‌آلات حفاری تکه‌تکه می‌شود. تازه‌ترین نمونه از این چرخه معیوب را میتوان در کوچه‌ های ۴۹ و ۵۰ محله شیخ‌آباد مشاهده کرد.

این ماجرا، داستان امروز و دیروز نیست. بارها در مناطق مختلف میناب شاهد بوده‌ایم که ابتدا کوچه‌ای آسفالت می‌شود، چند هفته بعد برای کابل‌کشی فیبر نوری یا لوله گذاری گاز، آب و … تخریب می‌شود، و چند ماه بعد باز هم تکه‌تکه و وصله‌دوزی می‌گردد. نتیجه این فرآیند، چیزی شبیه جوراب پاره‌ای‌ست که با نخ‌های رنگ و وارنگ رفو شده؛ نه ظاهر دارد، نه دوام.

چنین روندی نتیجه فقدان هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است که باید برای اجرای پروژه‌ها و زیرساخت‌ها به‌طور مشترک و هماهنگ عمل کنند، اما به نظر می‌رسد هرکدام به‌طور مستقل تصمیم می‌گیرند و از هم‌افزایی و همکاری بین دستگاهی خبری نیست.

این بی‌برنامگی و عدم هماهنگی، هزینه‌های اضافی را به مردم تحمیل کرده و منابع عمومی که باید صرف ارتقای کیفیت زندگی مردم شود، صرف ترمیم اشتباهات تکراری می‌شود. این در حالی است که با اندکی تدبیر و تقویم‌نگاری مشترک میان دستگاه‌ها، می‌توان این چرخه تکراریِ حفاری و آسفالت مجدد را به حداقل رساند.

سؤالاتی که در ذهن بسیاری از شهروندان مطرح می‌شود این است: چرا مسئولین شهری، به‌ویژه فرمانداری و شهرداری ، در مواجهه با این مشکلات، هیچ اقدام مؤثری برای جلوگیری از تکرار این اشتباهات نمی‌کنند؟ چرا هماهنگی میان نهادهای مختلف شهری برای انجام پروژه‌ها دیده نمیشود؟

بخوانید :  کاروان زیر سایه خورشید با حضور خدام مطهر رضوی به میناب رسید

بی‌تردید، مردم حق دارند که پاسخی شفاف و صریح از مسئولان خود دریافت کنند. چرا این حفاری‌ها پس از آسفالت‌ریزی انجام می‌شود؟ چرا از اشتباهات گذشته درس گرفته نمی‌شود؟ و چه زمانی این چرخه معیوب به پایان خواهد رسید؟

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=16781
  • کد خبر : 16781
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 2365 بازدید
  • يک دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0
  1. باسلام. وافعا پیشرفت میناب ازنظر مهندسی شهری وزیرساخت ها خیلی خیلی ضعیف هست. بعنوان نمونه، قدمت شهری میناب با رودان،سیریک و جاسک قابل مقایسه نیست! حتی یک کمربندی جهت تسهیل عبورومرور خودروهای عبوری به شهرهای دیگر که‌ باعث ترافیک شهری و عدم امنیت ترافیکی وجان و آسایش شهروندان ورانندگان وسائل نقلیه سنگین باشد ندارد. حتی برای عبورخودروهای سبک از ابتدای زهوکی تا روستای نخل ابراهیمی(کارخانه آرد) بعلت سرعت گیرهای متعدد ۱ ساعت زمان لازم است. نمیدونم چرا تو میناب همیشه چاله میکنن و روزبعد پر می کنن!!!!!؟؟؟!!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها