تاریخ انتشار : 29 شهریور 1403 - 18:13

نرخ جدید سرویس مدارس در هرمزگان مصوب شد

نرخ جدید سرویس مدارس در هرمزگان مصوب شد
استاندار هرمزگان اعلام کرد نهایت افزایش نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید صرفا 35 درصد خواهد بود.

با توجه به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین مبحث مهم سرویس مدارس و نرخ مصوب شورای شهر بندرعباس بود.

شورای شهر بندرعباس در اقدامی جنجالی برای کمک به شرکت‌های حمل و نقل و جابه‌جایی دانش آموزان، افزایش نرخ ۸۰ درصدی سرویس مدارس را مصوب کرده بود.

در هفته گذشته در جلسه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان و اعلام این افزایش چشمگیر، استاندار هرمزگان زیر بار این افزایش نرفت و آن را ناعادلانه دانست.

مهدی دوستی در آن جلسه گفت: قیمت ارائه شده برای سرویس مدارس و افزایش ۷۰ تا ۸۰ درصدی نرخ سرویس مدارس را قبول ندارم و آن را غیرعادلانه می‌دانم. 

وی افزود: میزان افزایش حقوق به‌طور متوسط تنها ۲۰ درصد بوده و نمی‌شود سرویس مدارس را ۸۰ درصد افزایش داد اجازه نمی‌دهم فرمانداران چنین مصوباتی را تایید کنند. 

استاندار هرمزگان گفت: ما موظف هستیم برای همه سرویس مدرسه مناسب آماده کنیم، باید به میزان مورد نیاز والدین سرویس با قیمت مناسب فراهم شود، در تعیین نرخ نهایی سرویس مدارس باید نرخ تورم و میزان افزایش حقوق در نظر گرفته و سپس افزایش معقول اعلام شود.

بر همین مبنا و پس از دستور استاندار هرمزگان مبنی بر بازنگری در نرخ سرویس مدارس و برگزاری جلسات متعدد به ریاست فرماندار بندرعباس در نهایت نرخ جدید مصوب و اعلام شد.

استاندار هرمزگان اعلام کرد نهایت افزایش نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید صرفا ۳۵ درصد خواهد بود.

دوستی در این خصوص گفت: در آستانه بازگشایی مدارس بر مسائل مهمی از جمله آمادگی فضای فیزیکی مدارس به لحاظ کامل بودن امکانات و شادابی و ایمنی، مسیر تردد امن مدارس و افزایش نرخ سرویس مدارس مورد تأکید و رصد روزانه است.

بخوانید :  فوتبالیست آینده دار مینابی به تیم شهرداری بندرعباس پیوست

وی افزود: مردم شریف استان در جریان هستند که نرخ قبلی مطرح شده در شورای آموزش و پرورش استان افزایش ۸۰ درصد داشت که تأیید نکردیم چون که افزایش نرخ سرویس مدارس نباید چیزی بیش از میزان تورم باشد که مردم برای مسئله آموزش فرزندان خود تحت فشار قرار گیرند.

استاندار هرمزگان از تصویب نهایی افزایش نرخ سرویس مدارس خبر داد و تأکید کرد: شرکت‌های مجری سرویس مدارس در سراسر استان فقط ۳۵ درصد می‌توانند افزایش نرخ نسبت به سال قبل را لحاظ کنند و قطعا فرمانداران و ناظران ستاد تنظیم بازار در صف اول نظارت جدی بر اجرای این مصوبه هستند و با هرگونه افزایش بیشتر برخورد خواهند داشت.

دوستی از مدیران مدارس و اولیاء دانش‌آموزان نیز خواست هرگونه تخطی از این مصوبه را به دبیر شورای آموزش و پرورش استان گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=14128
  • کد خبر : 14128
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : تسنیم
  • 61 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.