ماهیهای جنوب در فروشگاههای آنلاین کمیاب شده است و بررسیها نشان میدهد هر کیلو ماهی سرخو با قیمت ۲۸۱ هزار تومان فروخته میشود. میگو ۵۰۰ گرمی هم ۲۲۴ هزار تومان قیمت دارد.
همچنین ماهی قزل آلای شکم خالی بستهبندی یک کیلوگرمی قیمتی بین ۱۱۶ هزار تومان تا ۱۴۵ هزار تومان دارد. قیمت یک عدد ماهی حلوای سفید ۴۸۰ هزار تا ۸۰۰ هزار تومان است.
صادرات ماهی تازه ممنوع است
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان با اشاره به وضعیت بازار ماهی توضیح داد: صادرات ماهی تازه به دلیل حفظ نیاز داخل ممنوع شده و ماهی به شکل گسترده قاچاق میشود و بازار ماهی جنوب توسط قاچاقچیان خالی شده است.
مهرداد بازرگان در این باره گفت: در شهر بندرعباس هم به دلیل قاچاق، ماهی کمیاب شده است. علاوه بر آن در این شهر به دلیل توریست تعداد رستورانهای دریایی زیاد شده و تقاضای داخل هم افزایش پیدا کرده و همین دو عامل باعث گرانی ماهی شده است.
او اظهار کرد: برخی افراد برای ماهی گواهیهای تقلبی صادر و ماهی زنده را به شکل کانتینری از بندر لنگه قاچاقی خارج میکنند. اکنون بازار دوبی از ماهی ایرانی پر شده است و امیدواریم مسئولان برای تنظیم بازار جلوی قاچاق گسترده ماهی را بگیرند.
قیمت ماهی در بندرعباس چند است؟
بازرگان همچنین گفت: در بندرعباس قیمت ماهی سرخو ۱۵۰ هزار تومان است و فیله ماهی با قیمت ۲۰۰ هزار تومان فروخته میشود. در بندرعباس هم مصرف ماهی زیاد است و مردم این منطقه چندان گوشت و مرغ مصرف نمیکنند و بلکه ماهی جزو خوراک اصلی آنهاست.
یکی از خبرگزاریها نیز به تازگی از قیمت عجیب در مزایده بازار ماهیفروشان نوشت. فیلمی به تازگی در شبکههای اجتماعی از بازار ماهیفروشان منتشر شده که ظاهرا یک ماهی آزاد چهار و نیم کیلویی در آنجا به قیمت شش میلیون و صد هزار تومان فروخته میشود.
همچنین نبی اله خون میرزایی، رئیس سازمان شیلات کشور نیز پیش از این گفته بود که علت افزایش قیمت ماهی در بازار از یکسو افزایش قیمت نهادهها و هزینههای تولید و از سوی دیگر نبود شبکه توزیع و دلال بازی است.
با سلام
علت گرانی ماهی ، قاچاق ماهی به کشورهای حوزه خلیج فارس از طریق کانتینر قانونی که از بندر چارک و لنگه و معلم حمل میشود که به اسم ماهی حرام گوشت که زیر بار آن ماهیان تجاری و مصرف خانوار داخلی است و نکته دیگر که به علت بی سامانی در پستهای مدیران سازمان شیلات و باندبازی دریا را رها کرده اند و از این موضوع لنج های صیاد ایرانی بجای اینکه ماهی صید شده خود را به اسکله های ایران بیاورند به صورت غیر مجاز بعد از صید به کشورهای حوزه خلیج فارس رفته و محصولات صیدشان را می فروشند و فقط ضایعات فروش بازار خلیج را به علت اینکه سوخت یارانه ایران را بگیرند برمی گرداند که یه مهر تردد در دفترچه مرزبانی سیاه کرده باشد و فقط مردم هستند که دارند خسارت میخورند چون که دولت سوخت یارانه ای می دهند که محصول ارزانتر به دست مصرف کننده ایرانی برسد ولی این یارانه سوخت به جیب برادران محترم قاچاقچی و مردم کشورهای حوزه خلیج فارس عربی می رود
جای تأسف دارد که چنین مدیران آماری که می دانند این قاچاق دارد روزنامه انجام می گیرد و در جلسات بیان می نمایند هیچ گونه تدابیری نمی اندیشند که این مسئله جای بسی سئوال و شاید کسانی پشت این داستان باشند مافیای قاچاق سوخت و غیره . اینجانب حاضرم با فیلم و عکس و مستندات اثبات کنم