تاریخ انتشار : 13 مهر 1403 - 22:55

خطیب جمعه میناب: سید مقاومت حق عظیم و مضاعفی بر گردن امت اسلامی دارد

خطیب جمعه میناب: سید مقاومت حق عظیم و مضاعفی بر گردن امت اسلامی دارد
امام جمعه میناب با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، تأکید کرد که سید مقاومت حق عظیم و مضاعفی بر گردن امت اسلامی دارد و شهادت او تحقق آرزوی دیرینه‌اش بود.

آیت‌الله محسن ابراهیمی، امام جمعه میناب، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن تسلیت و تبریک شهادت مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت، سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، به جایگاه والای ایشان و نقش مهم او در مقابله با دشمنان اسلام اشاره کرد. وی در این خصوص گفت: سید مقاومت، حق عظیم و مضاعفی بر گردن امت اسلامی دارد و شهادت او تنها پایان طبیعی یک عمر مجاهدت در راه اسلام بود.

امام جمعه میناب با اشاره به جایگاه معنوی و فکری سید حسن نصرالله افزود: سید مقاومت به آرزوی دیرینه خود که آرزوی جدش امیرالمؤمنین (ع) بود، یعنی شهادت، نائل شد. همان‌طور که امام علی (ع) در نامه‌ای به مالک اشتر از خداوند خواستار سعادت و شهادت بود، سید حسن نیز به همان فیض بزرگ دست یافت.

ابراهیمی تأکید کرد که سید حسن نصرالله یکی از زیرک‌ترین افراد جهان و آموزگار عملی نصرت الهی بود. او با شجاعت و قدرت حیدری، به نمایندگی از امت اسلامی با دشمنان اسلام، به‌ویژه رژیم صهیونیستی، مقابله کرد و حق حیات بر گردن تمامی مردم جهان دارد؛ چرا که او علیه شرورترین پدیده تاریخ بشری یعنی صهیونیسم به پا خاست.

وی همچنین به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شهادت سید حسن نصرالله و عملیات وعده صادق ۲ اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب در پیام‌های خود تأکید کردند که مسلمانان وظیفه دارند در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و رژیم صهیونیستی را یاری کنند. این پیام، علاوه بر معنای سیاسی، حکم جهاد عمومی و اتحاد مسلمانان در محور مقاومت است.

بخوانید :  برگزاری جشن شکوفه‌ها در دبستان شاهد شهید علی دهبانفرد میناب + عکس

آیت‌الله ابراهیمی در ادامه به ابعاد مختلف پیام رهبر انقلاب پرداخت و گفت: فرمان تاریخی رهبر از نظر نظامی به معنای اعمال بازدارندگی علیه دشمنان اسلام با بسیج تمامی امکانات مسلمانان است.

وی افزود : امروز همه مسلمانان باید گوش به فرمان ولی‌فقیه باشند و بر اساس این حکم، ایران و سایر کشورهای اسلامی باید به مبارزه با رژیم صهیونیستی، این دشمن مشترک، ادامه دهند.

او در پایان گفت: سید حسن نصرالله همچون سایر شهدای بزرگ، برای اسلام جانفشانی کرد و راه او همچنان ادامه خواهد داشت. روز غلبه مظلوم بر ظالم و اجرای عدالت بر ستمگران نزدیک است، و مسلمانان باید در این مسیر با همبستگی و ایستادگی همراه شوند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=14308
  • کد خبر : 14308
  • نویسنده : صادق بارانی نیا
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 50 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.