تاریخ انتشار : 02 مرداد 1403 - 17:39

ثبت‌نام حدود ۵ هزار نفر از هرمزگان برای شرکت در پیاده‌ روی اربعین

ثبت‌نام حدود ۵ هزار نفر از هرمزگان برای شرکت در پیاده‌ روی اربعین
جانشین مدیر حج و زیارت هرمزگان گفت: تاکنون ۴ هزار و ۹۵۲ هرمزگانی برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی نام نویسی کرده اند.

عباس بهرامی با اعلام این خبر اظهار کرد: متقاضیان برای نام نویسی به سامانه سماح به نشانی http://samah.haj.ir مراجعه کنند.

وی افزود: ۹۹ درصد این افراد مرز شلمچه را برای اعزام به مراسم اربعین حسینی انتخاب کرده‌اند.

بهرامی بیان کرد: ۵۵ درصد از متقاضیان هرمزگانی برای اعزام به زیارت اربعین قرار است عزیمت به مرز را با وسیله شخصی، ۴۶ درصد از زائران با اتوبوس و مابقی نیز از طریق هوایی به عتبات عالیات مشرف شوند.

جانشین مدیر حج و زیارت هرمزگان اظهار کرد: طبق استعلام از اداره گذرنامه، گذرنامه‌های زیارتی تا پایان اعتبار برای این سفر قابل استفاده است.

بهرامی ادامه داد: افرادی که گذرنامه ندارند و یا اعتبار گذرنامه آن‌ها کمتر از ۶ ماه است هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند.

شرایط دریافت گذرنامه پیاده روی اربعین در هرمزگان

رئیس پلیس گذرنامه هرمزگان گفت: هرمزگانی‌ها برای دریافت گذرنامه زیارتی از برنامه کاربردی پلیس من استفاده کنند.

سرهنگ رضا راستگو افزود: هزینه صدور گذرنامه بین المللی با احتساب هزینه‌های دفاتر پلیس + ۱۰ حدود ۶۰۰ هزار تومان و گذرنامه زیارتی ۶۵ هزار تومان است.

وی گفت: افرادی که اعتبار گذرنامه آنها در زمان خروج از کشور کمتر از شش ماه است برای دریافت گذرنامه از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.

رئیس پلیس گذرنامه هرمزگان گفت: افرادی که گذرنامه آنها اعتبار ندارد برای دریافت گذرنامه از طریق برنامه پلیس من و دفاتر پلیس + ۱۰ اقدام کنند.

سرهنگ راستگو افزود: متولدان ۱۳۸۵ دارای گذرنامه معتبر نیاز به مجوزخروج ندارند و در صورت نداشتن گذرنامه معتبر برای دریافت مجوز خروج به نظام وظیفه مراجعه کنند.

بخوانید :  ثبت‌نام آزمون استخدامی ۱۴۰۳ دستگاه‌های اجرایی آغاز شد

وی مدت زمان صدور گذرنامه را بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت عنوان کرده و از مردم درخواست کرد دریافت گذرنامه را به روز‌های پایانی موکول نکنند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=13622
  • کد خبر : 13622
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : مهر
  • 218 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.