تاریخ انتشار : 21 اردیبهشت 1404 - 21:24

میناب گرفتار در چرخه معیوب آسفالت و حفاری

میناب گرفتار در چرخه معیوب آسفالت و حفاری
آسفالت‌تراشی‌های زودهنگام و حفاری‌های بی‌موقع، به رویه‌ای تکراری در میناب بدل شده‌اند. در تازه‌ترین نمونه، کوچه‌های ۴۹ و ۵۰ محله شیخ‌آباد تنها چند هفته پس از آسفالت جدید، زیر تیغ حفاری رفتند.

بار دیگر در میناب شاهد تکرار یک صحنه تلخ و آشنا هستیم: آسفالت تازه، زیر تیغ لودر و بیل مکانیکی از هم می‌پاشد؛ گویی توسعه شهری در میناب، به جای پیشرفت، دور باطلی از ساخت و تخریب است.

آسفالتی که هنوز بوی قیر آن در فضا پیچیده، چند هفته بعد زیر تیغ لودرها و ماشین‌آلات حفاری تکه‌تکه می‌شود. تازه‌ترین نمونه از این چرخه معیوب را میتوان در کوچه‌ های ۴۹ و ۵۰ محله شیخ‌آباد مشاهده کرد.

این ماجرا، داستان امروز و دیروز نیست. بارها در مناطق مختلف میناب شاهد بوده‌ایم که ابتدا کوچه‌ای آسفالت می‌شود، چند هفته بعد برای کابل‌کشی فیبر نوری یا لوله گذاری گاز، آب و … تخریب می‌شود، و چند ماه بعد باز هم تکه‌تکه و وصله‌دوزی می‌گردد. نتیجه این فرآیند، چیزی شبیه جوراب پاره‌ای‌ست که با نخ‌های رنگ و وارنگ رفو شده؛ نه ظاهر دارد، نه دوام.

چنین روندی نتیجه فقدان هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است که باید برای اجرای پروژه‌ها و زیرساخت‌ها به‌طور مشترک و هماهنگ عمل کنند، اما به نظر می‌رسد هرکدام به‌طور مستقل تصمیم می‌گیرند و از هم‌افزایی و همکاری بین دستگاهی خبری نیست.

این بی‌برنامگی و عدم هماهنگی، هزینه‌های اضافی را به مردم تحمیل کرده و منابع عمومی که باید صرف ارتقای کیفیت زندگی مردم شود، صرف ترمیم اشتباهات تکراری می‌شود. این در حالی است که با اندکی تدبیر و تقویم‌نگاری مشترک میان دستگاه‌ها، می‌توان این چرخه تکراریِ حفاری و آسفالت مجدد را به حداقل رساند.

بخوانید :  کاروان زیر سایه خورشید با حضور خدام مطهر رضوی به میناب رسید

سؤالاتی که در ذهن بسیاری از شهروندان مطرح می‌شود این است: چرا مسئولین شهری، به‌ویژه فرمانداری و شهرداری ، در مواجهه با این مشکلات، هیچ اقدام مؤثری برای جلوگیری از تکرار این اشتباهات نمی‌کنند؟ چرا هماهنگی میان نهادهای مختلف شهری برای انجام پروژه‌ها دیده نمیشود؟

بی‌تردید، مردم حق دارند که پاسخی شفاف و صریح از مسئولان خود دریافت کنند. چرا این حفاری‌ها پس از آسفالت‌ریزی انجام می‌شود؟ چرا از اشتباهات گذشته درس گرفته نمی‌شود؟ و چه زمانی این چرخه معیوب به پایان خواهد رسید؟

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=16781
  • کد خبر : 16781
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 5406 بازدید
  • ۳ دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0
  1. باسلام. وافعا پیشرفت میناب ازنظر مهندسی شهری وزیرساخت ها خیلی خیلی ضعیف هست. بعنوان نمونه، قدمت شهری میناب با رودان،سیریک و جاسک قابل مقایسه نیست! حتی یک کمربندی جهت تسهیل عبورومرور خودروهای عبوری به شهرهای دیگر که‌ باعث ترافیک شهری و عدم امنیت ترافیکی وجان و آسایش شهروندان ورانندگان وسائل نقلیه سنگین باشد ندارد. حتی برای عبورخودروهای سبک از ابتدای زهوکی تا روستای نخل ابراهیمی(کارخانه آرد) بعلت سرعت گیرهای متعدد ۱ ساعت زمان لازم است. نمیدونم چرا تو میناب همیشه چاله میکنن و روزبعد پر می کنن!!!!!؟؟؟!!!

  2. همه شهرها همینطور هست شما تو بندرعباس که در کلی مسافر و توریست میاد خیابانها و کوچه ها داغون هستن از بس چاله زیاده از آسفالت نگم براتون که همش داره تبدیل میشه به خاکی

  3. همه شهرها همینه انگار می‌میریم با هم هماهنگ بشیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها