تاریخ انتشار : 31 شهریور 1403 - 12:27

توصیه‌های انتظامی پلیس هرمزگان به مناسبت بازگشایی مدارس

توصیه‌های انتظامی پلیس هرمزگان به مناسبت بازگشایی مدارس
رییس پلیس پیشگیری استان هرمزگان بر لزوم توجه والدین و دانش‌آموزان به توصیه‌های پلیس تاکید کرد.

سرهنگ علی‌اکبر خرمی با اشاره به فرارسیدن ایام بازگشایی مدارس در سراسر کشور و استان هرمزگان، اظهار کرد: تمام تلاش پلیس در ایام بازگشایی مدارس معطوف به این است که بتوانیم ضریب احساس امنیت خانواده‌های دانش آموزان را افزایش دهیم و با بالا بردن سطح ایمنی و جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند برای هر چه بهتر برگزار شدن سال تحصیلی تلاش کنیم.

وی با تأکید بر حضور همه جانبه کارکنان کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سراسر استان از مرکز تا دورترین نقطه استان به منظور برقراری نظم و امنیت و ایجاد محیطی امن و آرامش خاطر برای جامعه دانش آموزی و اطمینان خاطر خانواده‌های آنان گفت: دانش آموزان و اولیای آن‌ها نیز باید نکات ایمنی و توصیه‌های پلیس را رعایت کنند تا در طول سال تحصیلی با چالش روبرو نشوند.

رئیس پلیس پیشگیری استان هرمزگان گفت: یکی از ضرورت‌ها در خصوص دانش‌آموزان پیش دبستانی و کلاس اولی این است که لازم است این دانش‌آموزان اطلاعات شناسنامه‌ای خود و شماره تلفن و نشانی منزل خود را یاد بگیرند یا به همراه داشته باشند.

وی افزود: پدر و مادرها حتماً کلمه نه گفتن در مقابل خواسته دیگران را به فرزندانشان بیاموزند چرا که افراد سودجو در کمین‌اند تا با سو استفاده از ضمیر پاک و ساده کودکان به مقاصد شوم خود دست پیدا کنند.

سرهنگ خرمی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید توجیه باشند که بلافاصله پس از تعطیلی مدرسه، خود را به منزل برسانند، گفت: از والدین درخواست می‌شود که از آراستن جواهرات به فرزندانتان در هنگام عزیمت به مدرسه خودداری کنند چرا که این امر می‌تواند به عاملی برای تحریک افراد سودجو تبدیل شود.

بخوانید :  برداشت لیمو شیرین از باغ‌های توکهور و هشتبندی میناب

رئیس پلیس پیشگیری استان هرمزگان با تاکید بر لزوم استفاده دانش‌آموزان از وسایل حمل و نقل عمومی افزود: به فرزندان خود بیاموزید به افراد غریبه اعتماد نکنند، از دریافت هدیه و خوراکی از افراد غریبه پرهیز کنند و به هیچ عنوان بر خودرو افراد غریبه سوار نشوند.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد والدین آموزش‌های عبور از عرض خیابان و گذرگاه‌ها را به فرزندان خود ارائه کنند و به فرزندانتان خود بیاموزند که در صورت گم شدن به پلیس مراجعه کنند.

خرمی تصریح کرد: به فرزندان خود اعتماد به پلیس و برقراری ارتباط با پلیس را آموزش دهید و به آن‌ها یادآوری کنید که پلیس همواره در کنار شماست.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=14139
  • کد خبر : 14139
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : مهر
  • 122 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.