تاریخ انتشار : 08 شهریور 1398 - 12:18

۲۰ هکتار از اراضی هشتبندی رفع تصرف می‌شود

۲۰ هکتار از اراضی هشتبندی رفع تصرف می‌شود
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در هشتبندی طی روزهای آینده خبر داد.

خسرو بهرام‌ نژاد از اعطای مجوز برداشت ۳۵ تن آویشن در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: گونه های دارویی به میزان تجاری شدن برداشت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از گیاهان دارویی شهرستان میناب را آویشن در بر می‌گیرد عنوان داشت: آویشن از فروردین ماه تا اواخر اردیبهشت ماه برداشت می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب  ادامه داد: آویشن گیاهی خود رو است و بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی در ارتفاعات مرزی میناب و بشاگرد به صورت پراکنده رویشگاه این گونه گیاهی است.

وی تصریح کرد: بیشترین برداشت آویشن از روستاهای دهیج و اسپند بوده است.

بهرام نژاد با اشاره اینکه برای کمک به اقتصاد بهره‌برداران این گیاه دارویی توسط مردم خود منطقه برداشت و فروش می‌شود ، گفت: رایج ترین قسمت آویشن برای فروش برگ آن است اما شاخه های نازک آویشن بیشترین ماده موثره را دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از رفع تصرف ۳۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان در ۵ ماهه نخست امسال خبر داد.

خسرو بهرام‌نژاد از در دست اجرا بودن تو پروژه در حوزه آبخیزداری خبر داد و گفت: سد زیر زمینی گشیراز و پروژه آبخیزداری تیغز سیاه به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان در دست اجرا است و از محل اعتبارات صندوق ملی توسعه نیز ۳ میلیارد تومان بودجه جهت عملیات بیو مکانیک ۹۵۰ هکتار از اراضی و سایر پروژه ها اخذ شده است.

وی از رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی به ارزش ۱ میلیارد تومان در هشتبندی در چند روز آینده خبر داد.
بهرام نژاد در خصوص استعدادیابی اراضی ملی عنوان داشت: ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استعداد یابی شده که بخش عمده ای از آن در خصوص شیلات است.

بخوانید :  علت کمبود کپسول گاز در شهرستان میناب چیست؟

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب اراضی ملی این شهرستان را ۴۷۰ هزار هکتار برآورد کرد و گفت: برای ۴۳ هزار هکتار از این اراضی سند اخذ شده است.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=583
  • کد خبر : 583
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 804 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.