تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1399 - 17:32

گلایه مندی شهروندان شهر میناب از قطعی مکرر آب در شبهای ماه رمضان وبی توجهی مسئولان

گلایه مندی شهروندان شهر میناب از قطعی مکرر آب در شبهای ماه رمضان وبی توجهی مسئولان
شهروندان برخی از محلات شهر میناب مدتی است در شب ها با قطع مکرر آب مواجه هستند که عدم پیگیری و بی توجهی مسئولان مربوطه در این زمینه ، باعث نارضایتی مردم شده است.

قطعی مکرر آب آشامیدنی در ساعات  ١٢ شب تا ۴ صبح در شهر میناب به بهانه های مختلف از جمله مدیریت فشار آب و ذخیره سازی، باعث نارضایتی مردم شده و از مسئولین به شدت تقاضا دارند با توجه به ماه مبارک رمضان و استفاده مردم از آب در ساعات نیمه شب اقدام لازم برای رفع این مشکل انجام دهند.

مردم برای ذخیره آب مخرن تهیه کنند

با توجه به اطلاعیه روابط عمومی آب و فاضلاب شهری میناب، شرایط خاص همزمانی شیوع بیماری کرونا، آغاز فصل گرم و ماه مبارک رمضان و افزایش ۴٠ درصدی مصرف آب در سطح شهر میناب، جهت ذخیره و پرکردن مخازن شهر میناب و مدیریت فشار که در ۲۰ساعت شبانه روز مردم با بی آبی مواجه نشوند، آب شهر تا اطلاع ثانوی از ساعت ١٢ شب تا ۴ صبح با افت فشار و در بعضی محلات قطعی مواجه خواهد شد.

در ادامه  آمده است جهت نیاز آب در این ساعات نسبت به ذخیره یا تهیه یک مخزن خانگی کوچک اقدام فرمایید.

با توجه به این اطلاعیه اداره آب و فاضلاب میناب از مردم خواسته که برای ذخیره سازی آب یک مخزن تهیه کنند این درحالی است که مردم نیازمند در این ایام با شدید ترین فشار های اقتصادی مواجه هستند و خرید حداقل یک مخزن ۲۰۰لیتر حدود ۵۰۰هزار تومان است .

با شیوع ویروس کروناو تعطیلی بازارها که در پی اجرای فاصله گذاری اجتماعی صورت گرفت باعث شد بخش عظیمی از افراد جامعه بیکار شوند و بر بدنه اقتصادی خانواده ها ضربه سنگی بخورد.

با این وجود همه دستگاه ها باید برای اینکه هزینه های مردم را کاهش دهند چاره اندیشی کند و به یاری اقشار کم درآمد برسند اما متاسفانه در میناب به دلیل قطعی  آب آشامیدنی در بعضی از ساعات شب منجر به زحمت شهروندان برای تهیه مخزن آب در این این دوران کرونای شده است.

بخوانید :  صدور هشدار جوی زرد مدیریت بحران استانداری هرمزگان

با توجه به اینکه هزینه مخزن آب قیمت های بسیار بالایی دارد جا دارد مسئولین مربوط حوزه آب برای ۲۴ ساعت کردن آب در میناب چاره اندیشی کنند و به فکر مردمه آسیب دیده از کرونا هم باشد.

حدود یک ماه می شود که شبها تا صبح آب قطع است

علی رئیسی پومی یکی از شهروندان شهرک عباسپورمیناب ضمن اینکه از قطع شدن آب در این محله از ساعت ۲۴تا ۴صبح گلایه مند است، اظهار کرد: حدود یک ماهی می‌شود که در این محله شبها تا صبح آب قطع است.

وی افزود: در ماه رمضان حدود ساعت ۳ شب برای سحری از خواب بیدار می شویم و وقتی به شیر آب مراجعه می‌کنیم آب نیست.

احمد بهرامی یک دیگر از شهروندان مینای از قطعی آب انتقاد شدیدی داشت وبه خبرنگار ما گفت: با اداره آب و فاضلاب میناب تماس گرفتم و از آن در مورد این مشکل سوال کردم و آنها گفتند که چاره ای نیست و باید مخزن آب تهیه کنید و آب را برای شب ها ذخیره سازی کنید .

وی افزود: از یک میلیونی وامی که دولت برای کاهش فشار اقتصادی دریافت کردم  ۵۰۰ هزار تومان آن را خرج خرید یک مخرن آب کردم که شب های درماه رمضان دچار مشکل نشوم.

این شهروند ادامه داد: مسولان بجای اینکه هزینه های مردم را در این روز های کرونای کاهش دهند تدبیری بینشیند که آب در شب ها قطع نشود و مردم مجبور به خرید هزینه های سنگین برای خرید مخزت نشوند.

گفتنی است شهر میناب با جمعیتی حدود بیش از ۷۳ هزار نفر در فاصله ۱۲۰ کیلومتری با بندرعباس قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=1590
  • کد خبر : 1590
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : هرمز
  • 955 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.