تاریخ انتشار : 14 خرداد 1399 - 12:48

چرا در شهرستان میناب آمار تفکیکی روزانه مبتلایان به کرونا منتشر نمی شود ؟

چرا در شهرستان میناب آمار تفکیکی روزانه مبتلایان به کرونا منتشر نمی شود ؟
آگاهی‌بخشی عمومی و شفاف‌سازی، خطرات این بیماری مهلک و جهانی را کاهش می‌دهد و ارائه آمار تفکیک شده و صحیح از مبتلایان و فوت‌شدگان در شهرستان می‌تواند نقش مهمی در وحدت‌ رویه مردم و مسئولان به منظور مقابله صحیح و یکپارچه با این بیماری داشته باشد.

این روزها بحث داغ موضوع ویروس کرونا در جمع های خانوادگی، گروه‌های دوستی، ادارات و سازمانهای دولتی، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود. معمولا سئوال و تحقیق نسبت به تعداد مبتلایان، بهبود یافتگان و متوفیان ناشی از این ویروس بیش از سایر مباحث جلوه می‌کند و همه شهروندان جویای این هستند تا با اطمینان خاطر بدانند که تاکنون چه تعداد در شهر و دیارشان به این ویروس مبتلا شدند.

لذا اعلام نشدن آمار تفکیکی روزانه مبتلایان کرونا به صورت شهرستانی موجب می شود تا شایعات و اطلاعات غلط بیش از گذشته بین مردم رواج یافته و تصورعادی شدن شرایط را در آنها تقویت کند.

بنابراین اطلاع‌رسانی مستمر و ارائه آمار به روز مبتلایان در شهرستان موجب می شود تا بازار شایعات داغ نباشد و شهروندان در یک فضای مبهم به سر نبرند.

وقتی آمار به صورت دقیق و رسمی اعلام شود، شهروندان هم موضوع را جدی می‌گیرند و پروتکل های بهداشتی را در مناطق آلوده، بهتر رعایت خواهند کرد.

آگاهی‌بخشی عمومی و شفاف‌سازی، خطرات این بیماری مهلک و جهانی را کاهش می‌دهد وارائه آمار تفکیک شده و صحیح از مبتلایان و فوت‌شدگان در شهرستان می‌تواند نقش مهمی در وحدت‌ رویه مردم و مسئولان به منظور مقابله صحیح و یکپارچه با این بیماری داشته باشد.

با اعلام آمار تفکیکی روزانه و انتقال صحیح آن می توان راحت‌تر به مردم گوشزد کرد که نکات بهداشتی را رعایت کنند و اگر صادقانه با مردم رفتار کنیم تاثیر توصیه‌های متقابل و درخواست‌هایی که از آنان می کنیم با توجه بیشتری از سوی آنان مواجه خواهد شد.

بخوانید :  نوبند گستر میناب و ستاره جوان بندر خمیر فینالیست شدند

سئوالاتی که شاید تاکنون برای مردم و خبرنگاران بی پاسخ مانده این است که پنهان کردن آمار تفکیک شده در شهرستان میناب چه دلیلی دارد؟ مگر نه این است که مردم باید ازعمق فاجعه و شیوع کرونا با خبر باشند؟ و سوالات بی پاسخی که مدیران جوابی ارائه نمی دهند .

لازم به ذکر است علی رغم پیگیری های صدای میناب اما در این خصوص از طرف،روابط عمومی شبکه بهداشت و روابط عمومی فرمانداری میناب پاسخ روشنی داده نشد و همکاری لازم صورت نگرفت.

در تصاویر زیرآمار تفکیکی روزانه مبتلایان به کرونا در سایر شهرستان ها را مشاهده می کنید که توسط شبکه بهداشت و ستاد مدیریت بیماری کرونا منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=1885
  • کد خبر : 1885
  • نویسنده : مصیب جعفری زاده
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 495 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.