تاریخ انتشار : 06 خرداد 1400 - 12:47
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان:

پروژه فاضلاب “تیاب” متوقف نشده/ مشترکین نسبت به خرید انشعاب اقدام کنند

پروژه فاضلاب “تیاب” متوقف نشده/ مشترکین نسبت به خرید انشعاب اقدام کنند
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در خصوص گلایه اهالی روستای تیاب نسبت به عدم نصب انشعابات فاضلاب، گفت : اهالی روستا بایستی برای بهره مندی از این طرح نسبت به خرید انشعاب اقدام نمایند

در حالی که بهره مندی شهرهای هرمزگان از شبکه جمع آوری فاضلاب به عنوان یکی از شاخص های توسعه، در دولت دوازدهم شتاب بیشتری گرفته، ضرورت اجرای این طرح در روستاها نیز با هدف حفظ محیط زیست، حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی و ارتقاء شاخص‌های بهداشتی روستاییان بیش از پیش احساس می شود.

در همین رابطه و با تحقق طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، نخستین طرح جمع آوری فاضلاب روستایی هرمزگان در روستای “تیاب” شهرستان میناب که آغاز عملیات اجرایی آن به یک دهه قبل برمی گردد، با شتاب هر چه بیشتر ادامه و سرانجام صبح روز سه شنبه (۴ خرداد ۱۴۰۰)به عنوان یکی از نتایج مهم یکپارچه سازی با دستور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو بهره برداری و افتتاح شد.

مدیرعامل آبفا استان در خصوص گلایه اهالی روستای تیاب نسبت به عدم نصب انشعابات فاضلاب، گفت: با توجه به تکمیل پکیج فاضلاب تیاب شامل خط انتقال، شبکه جمع آوری، ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه فاضلاب، اهالی روستا بایستی برای بهره مندی از این طرح نسبت به خرید انشعاب اقدام نمایند.

قصمی افزود: در حال حاضر ۳۵۰ انشعاب فاضلاب نصب شده است که در صورت خرید انشعاب از سوی مشترکین، آبفا نسبت به وصل این انشعابات به شبکه جمع آوری فاضلاب اقدام می کند.

مدیرعامل آبفا استان در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح فاضلاب تیاب از یک دهه قبل آغاز شده است، در حال حاضر در برخی مناطق بازسازی خطوط انتقال قدیمی فاضلاب کماکان در دست اجراست که این مسئله مانع افتتاح و بهره برداری رسمی نبوده ، به طوری در حال حاضر فاضلاب برخی مناطق از طریق ایستگاه پمپاژ به تصفیه خانه فاضلاب منتقل شده است.

بخوانید :  آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در میناب + فیلم

قصمی با تاکید بر اینکه آبفا به طور صد درصد آمادگی ارائه خدمات نصب و وصل انشعابات فاضلاب را دارد، از مردم روستای تیاب خواست تا با خرید انشعاب فاضلاب (که امکان پرداخت هزینه انشعاب به صورت اقساط نیز وجود دارد)، این مجموعه را در افزایش بهره مندی بیشتر روستا از شبکه جمع آوری فاضلاب همراهی کنند.

وی در ادامه با اشاره به انتشار خبرهایی مبنی بر توقف اجرای طرح فاضلاب تیاب در شبکه های اجتماعی، تصریح کرد: هم اکنون ادامه اجرای این طرح و واگذاری انشعابات فاضلاب از سوی این مجموعه به برخی دلایل از جمله عدم دریافت مجوز از سوی دهیاری امکان پذیر نبوده که این مسئله به معنای توقف اجرای طرح نبوده و به محض دریافت مجوز از سوی دهیاری، آبفا آماده ارائه خدمات است.

وی تاکید کرد: اجرای یک طرح فاضلاب نیازمند ایجاد شبکه جمع آوری اصلی و فرعی فاضلاب، خطوط انتقال، احداث ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه فاضلاب است که با افتتاح طرح فاضلاب تیاب، تمامی این تاسیسات احداث و وارد مدار بهره برداری شده است. به طوری که هم اکنون فاضلاب مناطقی که به شبکه جمع آوری متصل شده است، از طریق ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال وارد تصفیه خانه فاضلاب می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: این طرح قرار است علاوه بر ارتقاء شاخص‌های بهداشتی، پیامدهای اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی را برای روستاییان به ارمغان آورد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=4618
  • کد خبر : 4618
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : روابط عمومی آبفا
  • 836 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.