تاریخ انتشار : 26 آبان 1399 - 13:29
مدیرعامل آب وفاضلاب هرمزگان :

پروژه تامین آب میناب از محل سد سرنی سال آینده به بهره برداری می‌رسد

پروژه تامین آب میناب از محل سد سرنی سال آینده به بهره برداری می‌رسد
مدیرعامل آب وفاضلاب هرمزگان از تامین آب میناب از محل سد سرنی میناب در شرق استان به عنوان خبری خوش به مردم این منطقه خبر داد و گفت: این پروژه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

امین قصمی روز دوشنبه دراین زمینه افزود: بنا داریم علاوه بر قطع آب شرب بندرعباس از محل سد استقلال میناب، چاه‌ها و سفره‌های زیرزمینی این شهرستان را نیز خاموش کرده تا نیاز آبی خود را از محل تصفیه خانه سد سرنی تامین کند.

وی ادامه داد: آب سد استقلال میناب نیز جهت کمک به احیای دشت‌های میناب و همچنین توسعه کشاوزی، اشتغال و توسعه صنعت دراین شهرستان اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل آب وفاضلاب هرمزگان اظهارداشت: نیاز آبی شهرستان میناب ۱۵ میلیون مترمکعب در سال است که در حال حاضر بیشتر از محل چاه‌ها تامین می‌شود.

 این پروژه شامل احداث سد، خط انتقال آب و تصفیه خانه میباشد که در مجموع با اعتباری افزون بر پنج هزار میلیارد ریال در حال احداث است

 ظرفیت ذخیره سازی آب در این سد،۷۰ میلیون مترمکعب است که ۱۲ میلیون مترمکعب آن جهت تامین آب شرب و چهار میلیون مترمکعب نیز برای تغذیه دشتها در این منطقه و همچنین کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تصفیه خانه این سد نیز با روند مناسب در حال احداث است ،اجرای این پروژه نشان دهنده توجه ویژه دولت نسبت به تامین آب به ویژه در شرق هرمزگان و شهرستان میناب است.

 با استفاده از آب تصفیه شده سد سرنی، کیفیت آب شرب در شهرستان میناب ارتقاء می یابد و شرایط این منطقه بهبود قابل ملاحظه ای خواهد داشت،سد سرنی متشکل از سه بخش سد، خط انتقال و تصفیه‌خانه است که تصفیه‌خانه این پروژه توانایی تصفیه ۲ مترمکعب آب درهر ثانیه را دارد.

بخوانید :  جزئیات ۵ فرد مبتلا به امیکرون در هرمزگان اعلام شد
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=3258
  • کد خبر : 3258
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 1760 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.