تاریخ انتشار : 18 فروردین 1400 - 16:33
جولان کرونا در هرمزگان:

وضعیت کرونایی میناب و ۵ شهرستان دیگرهرمزگان قرمز شد

وضعیت کرونایی میناب و ۵ شهرستان دیگرهرمزگان قرمز شد
بر اساس جدید‌ترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت (اپلیکیشن ماسک) وضعیت شهرستان‌های میناب ،بندرعباس، بندرخمیر، قشم، پارسیان و بندرلنگه قرمز شد.

بر اساس جدید‌ترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت (اپلیکیشن ماسک) که صبح امروز منتشر شد،وضعیت شهرستان‌های بندرعباس، بندرخمیر، قشم، پارسیان، بندرلنگه و میناب از نارنجی به قرمز تغییر پیدا کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شرایط قرمز کرونایی باید تعطیلی اماکن و سطوح مختلف شغلی از سر گرفته شود و از فعالیت این گروه‌های مورد نظر جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: مردم خطر موج جدید کرونا را جدی بگیرند چرا که شرط عبور از شرایط فعلی استفاده از ماسک پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات است. 

نوروزیان گفت: مردم استان هرمزگان شرایط سخت فعلی و پروتکل‌ها را به طور جدی رعایت کنند تا بتوانیم پیک کرونای انگلیسی فعلی را مدیریت کنیم.

دکتر نوروزیان افزود: شهرستان‌های حاجی آباد، رودان و جاسک نارنجی و شهرستان‌های سیریک، بستک، بشاگرد و بوموسی در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

حسین امیرتیموری ،مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری هرمزگان گفت : در شهرستان‌های قرمز دستگاه‌های با خدمات ضروری با یک سوم ظرفیت و دستگاه‌های با خدمات غیر ضروری با ۵۰ درصد نیرو فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جلسات در فضای بسته بیش از ۱۵ نفر ممنوع است، گفت: خروج پلاک‌های بومی و ورود پلاک‌های غیربومی به این شهرستان‌ها ممنوع است.

امیرتیموری با اشاره به اینکه مشاغل ۲، ۳ و ۴ تعطیل است، افزود: تردد شبانه از در شهرستان‌های قرمز از ساعت ۱۰ شب تا ۳ صبح ممنوع است.

مدیرکل اجتماعی استانداری گفت: برگزاری جلسات عروسی، عزا، اجتماعات فرهنگی، مذهبی، مناسبت‌های ملی و نماز جمعه‌ها نیز در این شهرستان‌ها تعطیل است.

وی افزود: در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی کارکنان خدمات ضروری در اداره‌های دولتی با دو سوم نیرو فعالیت می‌کنند.

بخوانید :  جزئیات ۵ فرد مبتلا به امیکرون در هرمزگان اعلام شد

حسین امیرتیموری با اشاره به اینکه جلسات در این شهرستان‌ها نباید بیشتر از ۲۰ نفر باشد، گفت: مشاغل گروه ۳ و ۴ تعطیل و محدودیت تردد شبانه از ساعت ۱۰ شب تا ۳ صبح است.

مدیرکل اجتماعی استانداری افزود: در شهرستان‌های در وضعیت زرد نیز مشاغل گروه چهار تعطیل است.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=4288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.