تاریخ انتشار : 03 شهریور 1399 - 16:42
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

وضعیت بیماری کرونا در میناب هنوز نگران کننده است

وضعیت بیماری کرونا در میناب هنوز نگران کننده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: روند بیماری کرونا بجز در شهرستان میناب رو به کاهش است و نگرانی ما در بازگشائی مدارس، خطر انتقال بیماری به دانش آموزان در سرویس مدارس است.

حسین فرشیدی یکشنبه شب در دیداری که به مناسبت روز پزشک با کمیته بهداشت اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان داشت، اظهار داشت: آموزش و پرورش و علوم پزشکی دو دستگاه مکمل یکدیگر هستند که یکی تربیت نیروی انسانی و دیگری سلامت همان نیروی انسانی را به عهده دارد.

وی افزود: در بازدیدهای صورت گرفته از آزمون های برگزار شده به خوبی نمایان بود که آموزش و پرورش تجربه خوبی در مبارزه با بیماری کرونا بدست آورده است و در بازگشائی مدارس ما نگران مدارس نیستیم بلکه بیشترین نگرانی از انتقال این بیماری در سرویس مدارس است.

فرشیدی از کاهش بستری شدن بیماران کرونائی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های استان خبر داد و گفت: خوشبختانه با رعایت آحاد مختلف مردم در رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، هم اکنون وضعیت شیوع بیماری کوئید ۱۹ در هرمزگان رو به کاهش است به گونه ای که تعداد افراد بستری در استان به زیر ۲۰۰ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطر نشان کرد: بجز شهرستان میناب که وضعیت بیماری کرونا در آن هنوز نگران کننده است، با رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم دهه اول محرم توسط عزاداران اباعبدالله الحسین علیه السلام، وضعیت استان برای بازگشائی مدارس و برگزاری کلاس ها به صورت نیمه حضوری مساعدت تر خواهد شد.

فرشیدی الکترونیکی شدن امورات دستگاهها و کاهش مراجعات حضوری را در پیشگیری و کاهش بیماری کرونا بسیار مؤثر برشمرد و افزود: آموزش و پرورش با این حجم بالای مخاطب باید خیلی جلوتر به سیستم الکترونیکی مجهز می شود و بسیاری از ارائه خدمات این دستگاه از جمله برگزاری آزمون و برخی از آموزش های قابل ارائه در فضای مجازی، به صورت مجازی برگزار و تصحیح اوراق و کاغذ از چرخه آموزش کاهش می یافت.

بخوانید :  نوبند گستر میناب و ستاره جوان بندر خمیر فینالیست شدند

این مسئول اضافه کرد: با برنامه ریزی مطلوب، مدون و مستمر باید نگرانی و اضطراب والدین دانش آموزان را کاهش داد و احساس آرامش و امنیت را در جامعه بسط و توسعه داد.

موسی دادی زاده سرخائی مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در این دیدار گفت: آموزش و پرورش هرمزگان با حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز و قریب به ۲۷ هزار معلم رسمی، بیشترین مخاطب را در بین دستگاههای جامعه دارد که این مهم نشان می دهد برای موفقیت و توسعه کشور در ابعاد مختلف، نیازمند تعامل سازنده همه دستگاهها و ارگانهای جامعه با آموزش و پرورش است.

وی افزود: آموزش و پرورش هرمزگان میزبان چندین آزمون و کنکور ۹۹ بود که حجم بالائی از دانش آموزان را در بر می گرفت، ولی با همکاری علوم پزشکی و استفاده از رهنمودها و سرکشی های کارشناسان شبکه بهداشت، آگاهی بخشی و رعایت پروتکل های بهداشتی این گذر را به سلامت و صحت حداکثری پشت سر گذاشتیم.

دادی زاده با اشاره به تصحیح ۱۷۰ هزار برگه دانش آموزان در آزمون دروس نهائی، بیان داشت: معلمان نیز به مانند پزشکان و پرستاران در سنگر فعالیت خود که همانا علم آموزشی و تربیت نیروی کارآمد است و با وجود شرایط سخت شیوع بیماری کرونا، با ایثار و گذشت روند و مسیر آموزش را تداوم بخشیدند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: یکی از مهمترین امورات جاری، اطمینان بخشیدن به خانواده ها و کاهش نگرانی والدین از حضور فرزند خود به محیط مدارس است که آموزش و پرورش با گندزدائی، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی درصدد تحقق آن است.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=2327
  • کد خبر : 2327
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : خبرگزاری مهر
  • 889 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.