تاریخ انتشار : 13 مهر 1399 - 14:59
از هفته آینده :

وام قرض الحسنه ۳۰میلیون تومانی اشتغال روستای پرداخت می‌شود

وام قرض الحسنه ۳۰میلیون تومانی اشتغال روستای پرداخت می‌شود
معاون سرمایه گذاری ، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی گفت: تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه‌ای ۳۰ میلیون تومانی از هفته آینده در ۵ بانک عامل با سود بانکی ۴ درصدی قابل پرداخت است.

منوچهر رزمجو معاون سرمایه گذاری ، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی کشور امروز در نشست خبری به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در ارتباط با نحوه تخصیص اعتبارات تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری اظهار کرد: ۵۰ درصد این اعتبارات در بخش کشاورزی، ۲۵ درصد در بخش صنایع و معادن کوچک، ۴ درصد در بخش صنایع دستی و فرشهای دست باف، ۱۰ درصد در بخش فناوری و خدمات فناوری اطلاعات و مابقی برای تامین سرمایه درگردش روستائیان و عشایر پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال روستایی به صورت پایدار دنبال می شود، افزود: اشتغالزایی در بخش روستا با کمک صندوق کارآفرینی امید، بنیاد برکت و بناید علوی پروژه های برای اشتغالزایی در میان جوامع روستایی و عشایر و برای ۳ تا ۴ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

معاون سرمایه گذاری ، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی کشور ادامه داد: بر اساس قانون بودجه جاری ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به روستائیان تعلق میگیرد و سقف تسهیلات از ۱۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: این تسهیلات برای رفع مشکلات روستائیان و ایجاد مشاغل کوچک پرداخت میشود.

رزمجو اظهار کرد: این تسهیلات از هفته آینده در ۵ بانک عامل کشاورزی، رفاه، ملت، ملی و صادرات به صورت قرض الحسنه و با سود بانکی ۴ درصدی قابل پرداخت است.

این مقام مسئول گفت: این تسهیلات بانکی صرفا به روستائیان ساکن، نیازمندی پرداخت می شود که از خدمات نهاد های حمایتی مانند کمیته امداد استفاده نمی‌کنند.

رزمجو اظهار داشت: این تسهیلات با حداقل ضمانت و با یک ضامن قابل پرداخت است و دهیاری ها افراد متقاضی را به فرمانداری ها معرفی می‌کنند تا برای دریافت وام به بانکها مراجعه کنند.

بخوانید :  آسفالت معابر محله سلیمانی میناب تا قبل از پایان سال انجام می شود
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=2869
  • کد خبر : 2869
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : تسنیم
  • 1537 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.