تاریخ انتشار : 06 اردیبهشت 1400 - 14:38

معرفی شهرستان میناب به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در حوزه هنرهای نمایشی

معرفی شهرستان میناب به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در حوزه هنرهای نمایشی
در مراسم معرفی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور، میناب به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در حوزه هنرهای نمایشی انتخاب و معرفی شد.

روز یکشنبه پنجم اردیبهشت ،آئین معرفی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید و شهرستان میناب در حوزه هنرهای نمایشی جزء شهرستانهای خلاق فرهنگ و هنر کشور انتخاب و معرفی شد.

در این حوزه؛ شهرهای میناب از استان هرمزگان، مسجد سلیمان از استان خوزستان، تفرش از استان مرکزی، بهبهان از استان خوزستان و اهر از استان آذربایجان شرقی به عنوان شبکه شهرهای خلاق شناخته شدند.

بر اساس اعلام ابراهیم حیدری مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر اجرایی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر؛ در این رویداد ۳۶۷ شهر از ۳۱ استان کشور برنامه‌های خود را به دبیرخانه ارسال کردند و پس از چند مرحله داوری تعداد ۱۴۳ شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در مرحله نهایی نیز ۶۰ شهر توانستند امتیاز حضور در اولین دوره  شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به دست آورند.

فراخوان نخستین دوره انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در ۹ حوزه در تابستان ۱۳۹۸ منتشر شد.

لازم به ذکر است که ۱۱ شهر هرمزگان در شبکه شهرهای خلاق ثبت نام کردند که ۴ شهر استان در لیست نهایی قرار گرفتند و از این جهت هرمزگان در میان چند استان نخست در این حوزه است.

براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرهای بندرعباس در حوزه سینما، میناب در حوزه حوزه هنرهای نمایشی ، بندر کنگ در بخش موسیقی و جزیره کیش در بخش صنایع دستی بعنوان شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی شدند.

بخوانید :  کشف 400 کیلو تریاک در پوشش خیار سبز
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=4466
  • کد خبر : 4466
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 493 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.