تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1399 - 18:13
مدیر امور آب و فاضلاب میناب:

میزان مصرف آب در شهر میناب بسیار بالا است/ مدیریت فشار آب برنامه کشوری است

میزان مصرف آب در شهر میناب بسیار بالا است/ مدیریت فشار آب برنامه کشوری است
زائرپور با بیا این که مدیریت فشار آب که هم اکنون در میناب در حال اجرا است یک برنامه کشوری و در راستای ذخیره آب مورد نیاز است، گفت:مصرف بهینه و تغییر الگوی مصرف آب باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

« مصطفی زائرپور »، مدیر امور آب و فاضلاب میناب با بیان این که میزان مصرف روزانه مشترکان شهری ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است، گفت: آب مورد نیاز شهروندان مینابی از طریق هشت حلقه چاه که در بستر رودخانه میناب قرار دارد تامین می شود.

وی افزود: در بخش آب شرب خانگی، استاندارد سرانه‌ مصرف بین۱۸۰ تا ۲۰۰ لیتر برای هر نفر در روز است در حالی که در میناب هر فرد در روز ۲۶۰ لیتر مصرف می کند.

مدیر امور آب و فاضلاب میناب علت مصرف بالای آب را قیمت پایین آن ذکر کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از مردم عادت کرده اند که الگوی مصرف را رعایت نکنند.

این مسئول در ادامه به تشریح علل افت فشار آب در برخی ساعات در شهر میناب پرداخت و با بیان این که طبق قانون آب و فاضلاب در وضعیت موجود شبکه های توزیع آب شهری فشار لازم برای ساختمان ها را معمولا در اوج مصرف باید به گونه ای باشد که یک دوش حمام در ساختمان سه طبقه کار کند و فشار مورد نیاز بیشتر باید توسط خود مشترکان تامین شود، افزود:در حالی که تمامی ساختمان‌ها موظف هستند تجهیزات بهینه‌سازی مصرف آب در ساختمان‌ها و شیر‌های بهداشتی مطابق استاندارد‌های مدیریت مصرف آب نصب کنند و فشار مورد نیاز خود را از طریق نصب پمپ تامین کنند، در میناب دوش حمام تا ساختمان هفت طبقه بدون نصب پمپ توسط مشترک هم جوابگو است و این موجب می شود که شبکه آب در پایین تر آسیب ببیند.

زائرپور گفت: میزان مصرف آب در شهر میناب بسیار بالا است.

بخوانید :  آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در میناب + فیلم

وی ادامه داد: تا پیش از ماه رمضان یک تا دو چاه را به صورت نوبتی خاموش می کردیم، اما اکنون علاوه بر این که هر هشت حلقه چاه فعال است، یک چاه دیگر را از آب منطقه ای اجاره کرده و در حال تجهیز آن هستیم تا بتوانیم کمبود آب را جبران کنیم.

مدیر امور آب و فاضلاب میناب بیان کرد: مدیریت فشار آب که هم اکنون در میناب در حال اجرا است یک برنامه کشوری و در راستای ذخیره آب مورد نیاز است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: واحد اتفاقات آب در میناب تقریبا به روز شده است و بسیاری از شبکه در محلات میناب اصلاح و حجم قابل توجهی از فرسودگی ها رفع شده است.

زائرپور میزان هدررفت آب در شبکه شهر میناب را ۱۶ درصد ذکر کرد و گفت: در برخی نقاط میناب عمر لوله ها به پایان رسیده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری گفت: در بخش روستایی مشکلات فراوانی وجود دارد و در حال حاضر در هر بخش از شهرستان یک دفتر آبفا را دایر کرده ایم تا بتوانیم مشکلات مردم و مشترکان را در کوتاه ترین زمان رفع کنیم.

وی با بیان این مطلب که شبکه و خطوط انتقال آب و فاضلاب در بیشتر روستاهای میناب فرسوده و نیازمند اصلاح، بازسازی و تعمیر است، افزود: اولویت کنونی ما گذر از تابستان است و پس از آن برای روستاها کار مطالعاتی آغاز خواهد شد اما مردم نیز نباید انتظار معجزه داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=1724
  • کد خبر : 1724
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : شبستان
  • 502 بازدید
  • يک دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0
  1. شما درست میگی ۴۲سال زمان زیادی نیست برای حل مشکلات و در ظرف این ۴۲ سال اگه مشکلی از مشکلات حل شده واقعا انگار معجزه شده
    فکر میکنی ۱۰۰ سال برای شما کافیه
    مشکل از ارزانی آب بهت رو خوب اومدی . . بهتره گرونش کنید . ظاهرا فقطبرای مردم میناب ارزونه که رعایت نمیکنند .
    فرهنگ سازی هم خوبه . بفرما فرهنگ سازی کن .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.