تاریخ انتشار : 16 تیر 1400 - 18:00

مزرعه پرورش میگوی میناب ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مزرعه پرورش میگوی میناب ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: مزرعه نرسری میگوی مرکز بازسازی ذخایر خلیج فارس کلاهی-میناب با حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل شدن است.

عبدالرسول دریایی روز چهارشنبه در جریان بازدید از مرکز بازسازی ذخایر خلیج فارس کلاهی-میناب و روند پیشرفت احداث مزرعه نرسری این مرکز افزود: مرکز بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس کلاهی- میناب نقش بسزایی در پایداری و ارتقای ذخایر آبزیان و به دنبال آن صید و صیادی پایدار دارد.

وی با اشاره به جذب حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح شیلاتی گفت: تدوام فعالیت‌ها و همچنین توسعه این مرکز نیازمند حمایت‌های استانی و کشوری بیش از پیش است.

مدیرکل شیلات هرمزگان ادامه داد: مزرعه نرسری مرکز بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس کلاهی- میناب توان تولید و پرورش سالانه حدود ۶۰ تا۱۲۰ میلیون قطعه بچه میگو دارد.

به گفته دریایی، لاروهای تولید و پرورش یافته در این مزرعه پس از رسیدن به وزن و سایز مناسب در راستای بازسازی ذخایر میگو در دریا رهاسازی می‌‍شوند.

وی وجود مراکز بازسازی ذخایر آبزیان برای استان شیلاتی هرمزگان را ضرورت دانست و ابرازامیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک چهار مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در شرق،غرب، مرکز استان هرمزگان و همچنین جزیره قشم راه‌اندازی شود.

در حال حاضر در مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در میناب عملیات تکثیر ماهی و همچنین بازسازی ذخایر آبزیان به ویژه ذخیرگاه میگو مولد انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات هرمزگان امروز همچنین در بازدید از روند مراحل پایانی احداث مرحله نخست مجتمع ۴۶۰ هکتاری پرورش میگو مجاور تیاب شمالی-میناب نیز گفت: این مجتمع با  ۴۶۰ هکتار مساحت در قالب ۲ مزرعه ۱۵۰ هکتاری و یک مزرعه ۱۶۰ هکتاری  با به بهره‌برداری رسیدن می‌تواند حدود یک‌هزار و ۷۰۰ تن میگو تولید داشته باشد.

بخوانید :  شایعه ابتلا به تب دانگی در یکی از شهرهای هرمزگان صحت دارد؟

به گفته دریایی، با بهره‌برداری برای بیش از ۲۳۰ نفرشغل ایجاد می‌شود.

وی توصیه کرد: در تمامی مزارع پرورش میگو مقررات و الزمات بهداشتی و شیلاتی با جدیت پیگیری و رعایت شود و هیچ مزرعه و بهره‌برداری نباید بدون انجام الزامات آماده‌سازی استخرها و رعیات مقررات اصولی اقدام به لاروریزی و آغاز مراحل پرورش میگو کند.

در شهرستان میناب ۲ مرکز پرورش میگو در تیاب شمالی و جنوبی و بندر کلاهی با ۱۲۰ مزرعه به پرورش میگو اختصاص دارد.

مرکز بازسازی ذخایر خلیج فارس تنها مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در جنوب کشور است که از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را شروع کرده و در سال‌های گذشته انواع طرح‌های آموزشی، دانشگاهی، بازسازی ذخایر در این مرکز به اجرا درآمده است.

میگوهای پرورشی برداشت شده پس از بسته‌بندی، علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای چین، کره جنوبی، تایوان، روسیه و امارات صادر می‌شود که بیش از ۴۰ میلیون دلار برای کشور ارز آوری دارد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=5203
  • کد خبر : 5203
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 238 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.