تاریخ انتشار : 10 دی 1398 - 21:37

کمبود امکانات ، فقر و ناآگاهی باعث مرگ نوزاد سه ماهه در میناب شد

کمبود امکانات ، فقر و ناآگاهی  باعث مرگ نوزاد سه ماهه در میناب شد
شامگاه ۹ دی ماه نوزادی از اهالی روستای پوم از توابع بخش سندرک شهرستان میناب به بیمارستان حضرت ابولفضل (ع) میناب انتقال یافت ولی علی رغم تلاش پرسنل بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش صدای میناب ، شامگاه ۹ دی ماه مادری از اهالی روستای پوم از توابع بخش سندرک شهرستان میناب با چشم های اشک بار و نوزادی در آغوش به بیمارستان میناب مراجعه می کند که بلا فاصله اقدامات  پزشکی صورت می گیرد اما به علت وخامت حال طفل ، چون زمان زیادی از بیماری سپری شده بود تا به بیمارستان رسانده شد علی رغم تلاش پرسنل بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

متاسفانه بخش سندرک از داشتن مرکز درمانی مجهز، محروم است و مردم برای مداوای بیماران خود که نیاز به پزشک متخصص دارند مجبور هستند مسافت زیادی را طی کنند . با توجه به هزینه های زیاد درمان و همچنین افزایش کرایه ها ، خیلی از خانواده ها مجبور شده اند  تا به خوددرمانی روی بیاورند و همین موضوع باعث تعلل در مراجعه به پزشک می شود که موجب به خطر افتادن جانشان شده است .

علی ناصری شورای اسلامی روستای پوم در این خصوص به خبرنگار صدای میناب گفت : والدین این نوزاد مذکور از قشرضعیف جامعه هستند ، لذا تنها استطاعت آن را داشته اند که فرزندشان را نزد پزشک عمومی ببرند که متاسفانه بهبودی حاصل نشده و سعی کرده بودند با دارو گیاهی و محلی مشکل نوزاد را برطرف کنند و به همین دلیل در انتقال طفل به بیمارستان کمی تعلل شد و متاسفانه نوزاد پس از تحمل چند روز درد و رنج جان خود را از دست داد.

ناصری افزود : گرانی بنزین و افزایش کرایه ها بین شهری مزید بر علت  شده که اکثرا به خود درمانی رو بیاورند چرا که برای سفر از روستا تا مرکز میناب برای یک بیمار و همراهش و هزینه های دکتر و… قریب ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزارتومان حداقل منبع مالی مورد نیاز است که از توان اکثر روستا نشینان خارج است.

وی در ادامه گفت : لازم است تا سهمیه بندی بنزین جداگانه ای برای مسافت بین روستاها تا مراکز شهرها در نظر گرفته شود ، به همین منظور انتظار  می رود مسولین مربوطه برای افزایش سهمیه بنزین رانندگان ثابت روستاها ، که قبلا لیست آن توسط شوراها و بخشداریها به فرمانداری فرستاده شده است ، مجدانه پیگیری لازم را انجام دهند چرا که ۶۰ لیتر بنزین در ماه برای روستاییانی که باید مسافت های ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتری را تا رسیدن به یک مرکز درمانی مجهز را بپیمایند بسیار ناچیز است.

بخوانید :  استان هرمزگان در آماده باش کامل/ ۲ سامانه قدرتمند بارشی استان را فرا می‌گیرد

شورای روستای پوم توضیح داد : مردم در روستاهای بخش سندرک به واسطه پراکندگی و نداشتن جاده ارتباطی مناسب برای رساندن خود به نخستین مراکز خدمات درمانی باید رنج و مشقت زیادی را به جان بخرند. فاصله ۶۰کیلومتری با مرکز شهرستان و پرخطر بودن جاده ارتباطی، نیازمند تجهیز و توسعه یک مرکز درمانی مناسب در بخش سندرک است. همچنین نیاز به پزشکان مجرب و متخصص و فوق تخصص (مخصوصا متخصص اطفال)  در بخش سندرک نیز به شدت احساس می شود.

علی ناصری اضافه کرد: کمبود بیمارستان مجهز در شرق هرمزگان بیداد میکند باید فکری کرد وبا توجه به موقعیت جغرافیایی سندرک و فاصله این بخش با تنها مرکز درمانی مجهز شرق استان ، باید پیگیر احداث بیمارستان بود چرا که مرکز درمانی سندرک در حد مشکلات سرپایی زحمت درمان میکشند ولی گنجایش و ظرفیت بسیار پایینی دارد و در ضمن لازم  است حداقل هفته ای یک روز در خانه بهداشت روستاها، پزشکان مردم محروم را ویزیت کنند تا مردم به خوددرمانی روی نیاورند همچنین حداقل اقلام دارویی در محل ویزیت برای بیماران تعبیه شده باشد.

وی در پایان بیان داشت : روستازادگانی که هیچگاه لب به شکایت باز نکرده اند و مردانه پای این انقلاب ایستاده اند امروزه در شرایط خاص اقتصادی هستند لذا همانگونه که برای اقلام مواد غذایی ضروری (نظیر مرغ و برنج و شکر و…) سیاستهای تنظیم بازار صورت میگیرد ، برای مشکلات مذکور هم باید سیاستهای لازم اتخاذ بشود تا شاید اندکی از مشکلات اقشار ضعیف و محروم کاسته شود.ان شاءالله تمامی مسئولین از بنده ی حقیر بعنوان شورای اسلامی یک روستا تا وزیر بهداشت بعنوان یک مسئول عالی رتبه و دیگر مسئولین مربوطه ، هر کس به سهم خود برای رفع مشکلات مذکور تمام توان خودمان را به کار گیریم ، چرا که بنا بر مبانی دینی خود بر این عقیده ایم که “کلکمْ راعٍ، وَ کلکم مسئول” همه ی ما مسئولین ، در قبال تمامی مسائل و مشکلات مردم مسئول هستیم

لازم به ذکر است بخش سندرک با جمعیتی بالغ بر ۲۵هزار نفر و دارا بودن ۹۲روستا یکی از مناطق محروم کشور است که محرومیت در برخی از روستاها ی آن به‌علت فاصله با مرکز شهرستان و همچنین صعب‌العبور بودن جاده‌ها به چشم می‌آید.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=889
  • کد خبر : 889
  • نویسنده : مصیب جعفری زاده
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 709 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.